Tým tretím do partie je samozrejme Passat, ktorý je preznačkovaným Superbom, respektíve Škoda je preznačkovaným Volkswagenom. Záleží na uhle pohľadu, ale auto vyvíjali Česi. V Euro NCAP v každom prípade považujú obe autá za jeden model, takže nebuďte prekvapení, že v galérii Superbu nájdete fotky auta s logom VW.

Ochrana dospelých

Najnovšie výsledky sú pre nové škodovky (a jedno VW) jednoducho povedané nadpriemerne dobré. Exceluje hlavne Superb/Passat, kým v prípade Kodiaqu nájdete žltých polí na testovacích figurínach o čosi viac. Musíme ale pripomenúť, že „žltá“ je ekvivalent pre hodnotenie „adekvátny“, čo znamená len mierne vyššie namerané hodnoty.

Celkovo Superb získal 93 percent bodov a Kodiaq 89 percent, pričom Euro NCAP im v prvom kole nárazov vyčíta len to, že málo pohlcujú nárazovú energiu pri zrážke s iným automobilom.

Ochrana detí

Ak sa pozorne pozriete na priložené obrázky, respektíve grafiku, objavíte žltý krk figuríny imitujúcej 10-ročného dieťaťa na zadnom sedadle pri čelnom náraze. Tento výsledok platí opäť pre Kodiaq, opäť ale ide len o mierne zvýšenú záťaž.

Ak komisári obom Škodám (a Passatu) niečo vyčítajú, je to neprítomnosť systému schopného detegovať deti na zadných sedačkách pri opúšťaní vozidla. Táto technika ich má ochrániť pred zabudnutím v aute, ktoré by sa na slnku mohlo prehriať.

Celkovo ale Superb získal viac ako slušných 87 percent bodov a Kodiaq si odnáša 83 percent bodov za ochranu detí.

Ochrana chodcov

Voči iným autám obe Škodovky síce nie sú príliš „priateľské“, ale pri zrážke s chodcom či cyklistom neprepadajú, a to dokonca ani Kodiaq s tupou a vysokou prednou časťou. V jeho prípade však okrem obvyklých predných stĺpikov môžu byť nebezpečné i predné svetlá, zatiaľ čo Superb má v červenom poli oblasť nárazníka pod evidenčným číslom.

Nižšia škodovka má okrem predných stĺpikov nebezpečnú zónu tiež na zadnom okraji kapoty, väčšia časť plochy Superbu i Kodiaqu však predstavuje pre najzraniteľnejších účastníkov maximálne stredne veľké riziko.

Asistenčné systémy

Naznačili sme to už v úvode. Asistenčné systémy dvoch nových mladoboleslavských modelov fungujú v drvivej väčšine na jednotky, akurát málo „špehujú“ prípadnú únavu vodiča. Celkovo 80 (Superb/Passat), respektíve 78 percent (Kodiaq) za elektroniku sa dá považovať za veľmi slušný výsledok.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov

zdroj: Euro NCAP