Škoda chce novým konceptom, zmenou dizajnu, identity a loga naznačiť, že sa pripravuje na veľkú zmenu. A tá sa nebude týkať len chystanej (vynútenej) elektrickej mobility. Nový šéf firmy, Klaus Zellmer, na tlačovej konferencii prezradil, že sa už v roku 2023 dočkáme nového Superbu i Kodiaqu a o rok neskôr bude predstavená i piata generácia Škody Octavia.
Popri tom chce mladoboleslavská značka odhaliť tri elektromobily, pričom dva z nich majú byť menšie ako Enyaq a posledný bude stáť nad ním. Práve Vision 7S je predzvesťou posledného spomínaného modelu, tak rýchlo sa ale do výroby podľa všetkého nedostane. Pravdepodobne dorazí ako posledný v roku 2026.
Česká značka obsiahla zmeny chystané na nasledujúce roky stratégiou nazvanou Next Level – Škoda Strategy 2030, a snáď to nepotrebuje žiadny preklad. Čo naopak vysvetlenie žiada, je už niekoľkokrát spomínaná zmena loga. Tá skutočne prebehla a okrídlený šíp úplne nezmizol, aj keď ho na novom koncepte nenájdete.
Klasický znak bol zjednodušený a namiesto doteraz používaného plastického (respektíve 3D) stvárnenia bude „dvojrozmerný“. Zároveň platí, že ho na autách tak často neuvidíte, pretože na nich sa začne objavovať hlavne nápis „ŠKODA“, pričom mäkčeň nebude nad prvým písmenom visieť samostatne, ale dizajnéri ho vytvorili oddelením hornej časti esíčka.
Ako sa dalo čakať, samotný koncept je postavený na základoch dnes už tradičnej modulárnej elektrickej platformy MEB, pričom kapacita akumulátorov bola zväčšená na 89 kWh, čo je ekvivalent približne 35 litrov benzínu a auto má elektromotory so systémovým výkonom 200 kW, teda 272 koní. Dojazd vozidla s takto nastavenými parametrami by mal byť podľa metodiky WLTP „viac ako 600 kilometrov“, ale ešte raz pripomíname, že hovoríme len o koncepte, takže finálne parametre sériového modelu môžu byť úplne iné.
Škodovka hovorí, že 7S má dĺžku 5016 mm, šírku 1940 mm, výšku 1888 mm, rázvor až 3075 mm, ale už podľa troch samostatných radov sedadiel v konfigurácii 6+1 (tá jednotka reprezentuje detskú sedačku uprostred kabíny) je jasné, že tu máme auto o nemalý kus dlhšie v porovnaní s Enyaqom.
Detaily interiéru v zásade popisovať nebudeme, viac vám prezradia fotky v galérii, takže len dodávame, že väčšia časť vnútorného priestoru je obložená recyklovanými materiálmi. Horná časť palubnej dosky a dverí je čalúnená koženkou, stredná časť výplní dverí a sedadiel polyesterovými vláknami a podlaha či výplne batožinového priestoru boli vyrobené z recyklovaných pneumatík.
zdroj: Škoda