Keď sa nad tým zamyslíte, Škoda patrí k najaktívnejším automobilkám na svete, pokiaľ ide o návrhy konceptov. Skúste si spomenúť, koľko ich v posledných rokoch postavili žiaci mladoboleslavského učilišťa Škoda Academy, nakreslili dizajnéri v rámci projektu „Ikony v novom kabáte“ a tiež vyrobili zamestnanci vývojového oddelenia, ku ktorý patrí aj posledný Vision 7S. Problém je v dvoch veciach.

Do výroby sa po nutných úpravách dizajnu i konštrukcie dostalo len mizivé percento áut a – žiaľ – musíme skonštatovať, že do tejto skupiny patrí tiež najnovší Vision GT.

Vlastne dosť dobre nerozumieme, čo chce týmto najnovším počinom automobilka povedať. Včerajší Prediaq a Sharyaq ešte chápeme, ide tak trochu o vtip na podporu športu, ale GT nedáva zmysel ani trochu.

V Škode by vám síce tvrdili, že majú športový Kodiaq RS, podobne koncipovanú Octaviu RS i Enyaq RS Coupé, realita je ale taká, žiaden z týchto modelov nie je skutočným športovým autom. Tie Škoda dávno nevyrába a tipujeme, že tak skoro ani nebude (pokiaľ vôbec), takže Vision GT je – ako by povedali v ČR – „úplně mimo mísu“.

Ak to náhodou nie je jasné, jednomiestny model s aktívnou aerodynamikou, karbónovým volantom, dvojdielnym zadným krídlom a odpruženým sedadlom schopných vyrovnávať preťaženie, nevznikne dokonca ani ako maketa. Ide o čisto „digitálny model pripomínajúci monoposty Formuly E“ a aj vďaka tomuto prirovnaniu a nenápadnej poznámke o „udržateľnej športovonosti a emócií v digitálnom veku“ usudzujeme, že Vision GT bol zamýšľaný ako elektromobil.

S týmto autom na cestách jednoducho nepočítajte. Automobilka dodáva, že pocta Škode 1100 OHC bude vystavená spolu s originálom v rámci výstavy „Dizajn a transformácie“, ktorá sa koná v Bruseli pri príležitosti českého predsedníctva v Rade Európskej únie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: Škoda