Už preto, že aktuálne prebieha medzinárodný šanghajský autosalón, asi tušíte, pre koho je nová M4 Edition Nürburgring určená. BMW vyrobí len 53 kusov, ktoré pripomínajú päťdesiate tretie výročie založenia športovej divízie M, lenže – žiaľ – všetky vozidlá smerujú výlučne na čínsky trh!

S ohľadom na tradíciu, obľubu známeho okruhu v pohorí Eifel na celom svete, dokonca až kultový status tejto trate, je od BMW asi trochu nefér, že túto špecialitu dostane len Čína. Ale je to najväčší automobilový trh na svete. A jediné, čo s tým môžete v tejto chvíli urobiť, je na to upozorniť svojho predajcu.

Vzácnosť v detailoch

Po technickej stránke sa Edition Nürburgring neodlišuje od bežnej M4 Competition so systémom xDrive. Využíva známu techniku, trojlitrový preplňovaný radový šesťvalec s výkonom 530 koní a krútiacim momentom 650 newtonmetrov, s ktorým kupé zvládne (v kombinácii s osemstupňovou automatickou prevodovkou) zrýchlenie z miesta na stovku za 3,5 sekundy.

To čo robí verziu Nürburgring takou unikátnou, je (samozrejme okrem malého počtu vyrobených kusov) hlavne jej originálna výbava.

K nej patria karbónové športové sedadlá so siluetou Nordschleife vyšitou na integrovaných hlavových opierkach. Všetky kusy dostanú prahové lišty s nápisom „nürburgring 1/53“, spomínaný zelený lak s ľadvinkami lemovanými červenou a... to je v zásade všetko.

Na jednej strane len drobnosti, na druhej vzácnosti, ktoré si síce môžete nechať vyrobiť na zákazku, ale „jedno z 53“ zo svojho auta nikdy nepostavíte.

Dajme im šancu na nápravu

Samozrejme môžete byť na BMW naštvaní. Nezabúdajte ale, že mníchovská automobilka stále môže pre Európu či zvyšok sveta vytvoriť rovnako pomenovanú edíciu na základoch ešte ostrejšej M3 či M4 CS. To by sme Nemcom ich najnovšie faux pas asi odpustili.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 7 obrázkov

zdroj: BMW