V týchto dňoch je motoristická verejnosť doslova nadržaná z príchodu novej Toyoty Supra. Lenže ortodoxní fanúšikovia značky nepovažujú vznik novej Supry za niečo jedinečné. Niektorí ju dokonca vnímajú len ako preštylizované BMW Z4. A tak si kladiem otázku, čo by skalných fanúšikov potešilo viac? Tú otázku som si očividne nepoložil sám. Odpoveď je jasná. Nová Toyota 2000GT by bola to pravé orechové. A presne tým smerom sa uberal dizajnér na Bēhance.net. Ak by pred dekádami 2000GT nevznikla, dovolím si povedať, že by asi nevznikli ani ďalšie ikony, klasické športiaky s motorom vpredu, zadným pohonom a tradičnými proporciami, ako povedzme Datsun 240Z - 280Z, Mazda RX-7...
Ak sa pozriete na skice, uvidíte vplyv aktuálneho dizajnového smeru, ale s ohľadom na tradičnú klasiku. Jednoznačne dizajn ovplyvnený aj novou Suprou. Vidno to napríklad na streche alebo zadnom okne. K tomu tradičné okrúhle svetlá... Musím povedať, že sa autor celkom vyhral a výsledok sa nám mimoriadne páči.
Ako to teda v Toyote so športiakmi aktuálne vyzerá? Značka si chce opäť uchmatnúť z koláča, ktorého sa začiatkom milénia dobrovoľne vzdali. Prvým krokom je predstavenie novej Supry. S ňou sa však možno nepodarí podchytiť ortodoxných toyoťakov, ktorí spoluprácu s BMW odsudzujú a prípadné ľudové športiaky MR2, či Celica pre nich nebudú dosť exkluzívne. Možno by bolo postavenie novej 2000GT správne riešenie. A pre platformu ani nemusia chodiť namáhavo, dlho a ďaleko. Možno by stačilo prepracovať len Lexus LC, nie?
Čo si myslíte vy? Je to nápad, ktorým by sa v Toyote mali zapodievať? Ja si myslím, že určite áno.