Nová Toyota Auris
Základom reparátu je krajší a emotívnejší design, keďže ten u prvej generácie bol často označovaný ako fádny. V tomto prípade sa podarilo dosiahnuť, podľa nás, oveľa lepší vizuálny efekt a celkovo nízky aerodynamický odpor Cd 0,28. Predná časť je jasným odkazom na súčasný designový smer automobilky, kde si svoje miesto našlo dnes už takmer povinné LED osvetlenie. Auto teraz pôsobí nižším a širším dojmom. A to je len dobre...
Interiér novej Toyoty Auris
Bokom, samozrejme, neostal ani interiér, ktorý bol kompletne prepracovaný, presne ako sa na generačnú obmenu patrí. Hlavne design stredovej konzoly a vrchnej časti prístrojovej dosky zdieľa niektoré detaily s milovanovou GT 86. A ešte jedno veľke plus - Auris sa z časti zbavil vyvýšenej konzoly s radiacou pákou, ktorá bola taktiež častým terčom kritiky odbornej verejnosti. Kompletná zmena nastala aj pri výbere interiérových materiálov, ktoré sú u tejto generácie hodnotnejšie a viac oku lahodiace.
Novinkou v ponuke bude aj „SkyView“ – jedno z najväčších panoramatických strešných okien v kategórii C, alebo u modelov s vyššou výbavou aj prístrojová doska čalúnená kožou.
Ak si to zhrnieme, tak výsledkom prepracovaného dizajnu je aj lepšia a nižšia poloha vodiča, +20 mm viac v oblasti kolien na zadných sedadlách alebo o 90 mm dlhší batožinový priestor. Všetky verzie typu hatchback ponúkajú objem batožinového priestoru zvýšený na 360 litrov.
Odstránený bol aj veľký handycap hybridov - vďaka premiestneniu akumulátorov pod zadné sedadlá má Auris Hybrid objem batožinového priestoru porovnateľný s ostatnými príslušníkmi modelového radu.
Nová Toyota Auris
Pozornosť bola taktiež venovaná zníženiu hmotnosti. Pri výrobe nového Aurisu sa vo zvýšenej miere využíva vysokopevnostná oceľ – predovšetkým v hornej časti karosérie, čo prispieva k 10 % nárastu tuhosti karosérie. V závislosti od verzie modelu sa celková hmotnosť vozidla znížila až o 40 kg.
Top motorizáciou v ponuke bude plne hybridná pohonná jednotka s 1,8-litrovým benzínovým motorom spolu s dvoma vznetovými motormi (1,4 d a 2,0 d) a dvoma zážihovými motormi (1,33 l a 1,6 l).
Pri každom type pohonnej jednotky sa očakáva podiel na celkovom predaji modelu Auris na úrovni približne 1/3. To znamená, že hybridný pohon patrí podľa stratégie medzi bežnú ponuku a nielen do oblasti zaplňujúcej medzeru na trhu. Otázkou je samozrejme cena, ktorá je hlavným faktorom určujúcim popularitu danej motorizácie.
Nový Auris sa bude vyrábať vo Veľkej Británii spolu s modelom Avensis. Zážihová, vznetová ale aj plne hybridná verzia novej Toyoty Auris bude mať európsku premiéru 27. septembra na parížskom autosalóne 2012.
Tak takáto farba novej Auriske vyslovene svedčí
A na záver ešte zopár čísel o novej Toyote Auris a porovnanie s predchodcom:
– Dĺžka 4 275 mm (+30 mm v porovnaní s aktuálnym Aurisom)
– Šírka 1 760 mm (rovnaká)
– Výška 1 460 mm (-55 mm)
– Rázvor 2 600 mm (rovnaký)
– Objem batožinového priestoru 360 litrov (všetky modely, vrátane hybridného)