Ak áno, hádať sa nebudeme. Nové Aygo X tým pádom nie je pre vás. My ho ale považujeme tak trochu za malý zázrak. Väčšina automobiliek totiž segment mestských mini rýchlo opúšťa, pretože ho považujú kvôli rozsiahlej a drahej povinnej bezpečnostnej výbave za nerentabilný a viac sa im potom vypláca ponúkať väčšie modely.

V tomto ide do rizika aj nové X, pretože ho od dospelejšieho (a väčšieho) modelu Yaris delí len 1100 eur, v skutočnosti však bude po novom zodvihnutom Aygu poškuľovať asi hlavne ten, kto premýšľa v prvom rade nad Yarisom Cross než obyčajným hatchbackom a ten je už so základnou cenou skoro 17 tisíc eur skutočne inde. Ale dosť bolo teórie, poďme na konkrétne čísla...

Toyota si nové Aygo X cení na najmenej 11 990 eur a nezabúda pritom poznamenať, že ide o čiastku s uvádzacou zľavou 1300 eur. Či bude novinka po čase skutočne stáť až 13 290 eur, to netušíme. Toyota žiadne časové obmedzenie nespomína. Aj preto budeme veriť, že je to klasické predstieranie typu „pozrite sa, koľko by to malo v skutočnosti stáť, ale my si odtrhneme od úst a dáme vám to za...“.

Od základu s klimatizáciou

Za uvedenú sumu máte známy litrový atmosférický trojvalec s výkonom 72 koní spárovaný s päťstupňovým manuálom a výbavu Active, ktorá už má manuálnu klimatizáciu, predné okná i spätné zrkadla v elektrike, multifunkčný volant, centrál s diaľkovým ovládaním, denné svetlá LED, oceľové sedemnástky, menší 7-palcový displej multimediálneho systému, Apple CarPlay a Android Auto (po drôte), bluetooth, USB a v podstate kompletnú bezpečnostnú výbavu (s výnimkou obmedzovača rýchlosti).

Ak vám to nestačí, za 12 590 eur máte verziu Comfort, ktorá má lepšiu protihlukovú izoláciu kabíny, kožou čalúnený volant, digitálny otáčkomer, pár chrómovaných prvkov v interiéri i zvonka, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča, štyri reproduktory namiesto dvoch a pár ďalších drobností, ktoré nestoja za reč. Mimochodom, práve od tejto výbavy už môžete mať namiesto manuálu i variátor, za ten si ale priplatíte 1300 eur.

Nasleduje Aygo X Style za 13 590 eur, ktoré k predchádzajúcim pridáva hmlovky, lakovanú mriežku chladiča, ochranné lišty dverí, zadný nárazník vo farbe karosérie, tmavšie zadné okná, dvojfarebné lakovanie karosérie, hliníkové 17-palcové disky, farebné detaily v interiéri, tmavý strop, väčší 8-palcový displej a potom možnosť priplatiť si 800 eur za paket Tech alebo 500 eur za balíček Vision.

Ten prvý obsahuje automatickú klimatizáciu, vyhrievané predné sedadlá, Smart Connect s 9-palcovým dotykovým displejom, cloudovú navigáciu s predplatenými dátami na štyri roky a online aktualizáciou máp, bezdrôtový Apple CarPlay a Android Auto, bezdrôtovú nabíjačku, dažďový senzor a ambientné osvetlenie interiéru. Vision zase zahŕňa kompletné predné LED svetlá a navyše dostanete i predné a zadné parkovacie senzory.

O stupienok vyššie nájdete výbavu Executive za 15 190 eur, ktorá obsahuje v podstate všetky komponenty oboch spomínaných paketov a k tomu získate spodnú ochranu oboch nárazníkov, 18-palcové disky, bočnice sedadiel z umelej kože a hromadu ďalších dekoračných prvkov.

Vrcholom je potom Toyota Aygo X Limited za 16 190 eur, ktorá má bezkľúčové odomykanie i štartovanie, prekvapivo ako jediná signalizáciu pootvoreného batožinového priestoru a jeho diaľkové otváranie tlačidlom na kľúči, oranžové ozdoby na karosérii i diskoch, matné čierne osemnástky, textilné koberčeky obšité kontrastným lemom, bočnice čalúnené pre zmenu pravou kožou i s logom „Limited“.

Najvyššie dve výbavy potom môžete doplniť zhrnovacou plátennou strechou za 700 eur, lepším audiom JBL s piatimi reproduktormi za 500 eur a bez ohľadu na váš výber môžete mať striebornú alebo čiernu metalízu za 350 eur, zatiaľ čo za ostatné metalické farby nepriplácate.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Toyota