Ochrana dospelých

Aby sme zbytočne nechodili okolo povestnej horúcej kaše, rovno môžeme povedať, že si obe autá odnášajú plný počet hviezdičiek. Ak si ale myslíte, že nárazové testy zvládla Toyota i Subaru takpovediac s prstom v nose, nie je to úplne pravda. Za ochranu dospelých si bZ4X i Solterra odnášajú 88 percent bodov, čo znamená, že niekde museli zaváhať.

Tým „niekde“ sú v tomto prípade nárazy na deformovateľnú i pevnú bariéru, pričom pri oboch skúškach zaznamenali snímače na hrudníkoch figurín pomerne vysoké, respektíve hraničné hodnoty. Výnimkou bola len figurína na mieste spolujazdca pri náraze na deformovateľnú bariéru (hrudník ostal v zelenom, bezpečnom pásme), jej senzory však pre zmenu zaznamenali tiež hraničné čísla na stehnách.

Ťažko povedať, či je problém v predpínačoch bezpečnostných pásov alebo skôr v príliš tuhej prednej časti, podľa relatívne dobrého vplyvu na iné auto pri náraze sa ale zdá, že je to tá prvá možnosť. V každom prípade konštruktéri majú do budúcnosti čo zlepšovať.

Ochrana detí

Pri posudzovaní výlučne účinkov nárazu na figuríny imitujúce šesť a desaťročné deti by si Toyota i Subaru vyslúžili plný, teda 100-percentný zisk bodov. Tak dobré sú ich výsledky pri čelných i bočných testoch. Obe autá však nakoniec získali „len“ 87 percent bodov, pretože konzorcium NCAP posudzuje okrem iného aj kompatibilitu s množstvom rôznych detských sedačiek a tá dokonalá nie je.

Ochrana chodcov

Výsledky ochrany chodcov sú bez väčších prekvapení, Solterra i bZ4X ale nakoniec získali pomerne slušný zárez... v tejto oblasti berú 79 percent bodov. Čo sa týka účinkov nárazu na chodca či cyklistu, japonské elektromobily majú veľmi dobre navrhnuté predné nárazníky i prednú hranu kapoty, trochu to ale kazia svetlá, ktoré môžu byť nebezpečné. To isté potom platí aj pre predné stĺpiky, naopak kapota je dostatočne poddajná a bezpečná. Výborne zafungovala tiež detekcia chodcov, a to bez ohľadu na situáciu. Elektronika ich zachytí rovnako dobre pri odbočovaní, ako aj po vybehnutí spoza iného auta.

Asistenčné systémy

Celkovo až 91 percent všetkých bodov a prakticky žiadne zaváhanie detekcie krízových situácií – asi tak by sa dali v stručnosti popísať výsledky Subaru a Toyoty pri previerke asistenčných systémov. Výsledky sú veľmi presvedčivé a schopnosti oboch áut predchádzať nehodám vďaka pokročilej elektronike sú nadpriemerne dobré.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP