Toyote sa podarilo v dvoch generáciách modelu C-HR predať v Európe viac ako milión áut, všetko to však boli modely poháňané benzínovými, hybridnými alebo plug-in hybridnými jednotkami. Teraz to chce automobilka skúsiť s čisto elektrickou verziou, ktorá sa od štandardného vozidla odlišuje pomerne výrazne a štylisticky vychádza z konceptu Compact SUV z roku 2022.
Japonci vyvinuli tento automobil na platforme e-TNGA, pričom cieľom je samozrejme snaha vyhnúť sa pokutám za flotilové emisie CO2, ktoré sa podľa všetkého budú s ohľadom na chystané zmeny posudzovať každé tri roky a nie každoročne.
Väčšia ako benzínový originál
Novinka má dĺžku 4520 milimetrov a rázvor náprav 2750 milimetrov, pričom obe čísla sú významne väčšie v porovnaní so sesterským modelom s klasickými agregátmi. Toyota sľubuje zásadne väčší vnútorný priestor v porovnaní s obvyklými autami tejto triedy, pokiaľ ale ide o batožinový priestor, ten má základný objem relatívne skromných 416 litrov.
Toyota bude predávať tri rôzne verzie pohonu. Základná má pohon predných kolies, pričom elektromotor je naladený na 167 koní a máte k nemu trakčnú batériu s kapacitou 57,7 kilowatthodiny. Druhou možnosťou je opäť predokolka s väčším akumulátorom, ktorý má 77 kWh a s ním je spojená elektrická jednotka s výkonom 224 koní. Detaily o dojazde výrobca neprezradil, ale maximum podľa metodiky WLTP je 600 kilometrov.
Výkonnejšia ako Supra
Na vrchole potom bude stáť prevedenie C-HR+ AWD s dvomi elektromotormi, samozrejme pohonom 4x4 a systémovým výkonom 343 koní.
Pokiaľ ide o nabíjanie, v štandarde nájdete vo všetkých variantoch integrovanú 11-kilowattovú nabíjačku, od výbavy Executive potom 22-kilowattovú. Pri rýchlonabíjaní jednosmerným prúdom systémy auta zvládnu 150 kilowattov.
Zaujímavé tiež je, že auto malo byť pôvodne označené bZ3X, ale Toyota sa rozhodla použiť známe osvedčené mená, tak ako to aktuálne mení napríklad aj Mercedes. A pozoruhodné tiež je, že automobilka v prípade tejto novinky vyzdvihuje jej jazdné vlastnosti, doslova „radosť z jazdy“.
Hovorí, že práve kvôli agilite technici zvlášť ladili elektrický posilňovač riadenia, aby mal vodič k dispozícii lepšiu odozvu vo volante, ale pripomína aj „precízne vyladené pružiny, tlmiče, stabilizátory a celkovo zavesenie kolies“.
Slovenské ceny novej Toyoty C-HR+ momentálne k dispozícii nemáme, auto bude uvedené na trh až na konci tohto roka. Predpokladáme ale, že základ bude stáť menej ako väčšia bZ4X, ktorá je na Slovensku dostupná od 39 990 eur.
zdroj: Toyota