Toyota avizovala premiéru novej generácie crossoveru C-HR v predstihu niekoľkých týždňov, takže jej odhalenie nie je veľkým prekvapením. Niečo podobné sa dá povedať aj na adresu dizajnu, spomínaný koncept Prologue (predstavený súčasne s celou flotilou ďalších chystaných áut v polovici decembra minulého roka) nenechával príliš veľa pochybností o tom, ako bude vyzerať budúcnosť tohto modelu.
To sa vskutku potvrdzuje, pričom s trochou predvídavosť vás Toyota asi nezaskočila ani tým, čo má nový crossover medzi prednými kolesami.
Auto v podstate kompletne preberá techniku nového Priusu, takže základom sa stanú pre značku typické hybridy s 1,8 a 2,0-litrovým benzínovým štvorvalcom. Model s väčším spaľovacím motorom bude dostupný aj s pohonom zadnej nápravy vďaka prídavnému elektromotoru, naopak vrcholný plug-in hybrid bude dostupný len ako predokolka.
Toyota prekvapivo neuvádza žiadne konkrétne čísla, ak by sme si ale mali tipnúť, hádame, že sa v porovnaní s Priusom meniť nebudú. To by znamenalo, že základná jedna-osmička ponúkne systémových 140 koní, zatiaľ čo dvojliter povýši na 197, respektíve 199 koní so systémom AWD-i (automobilka tomuto modelu hovorí Hybrid 200).
Dobíjací hybrid vyniká silnejším elektromotorom, takže dostane kombinovaných 164 kW, inak povedané 223 koní. Žiadnu zmienku sme nenaši ani o veľkosti akumulátora či dojazde čisto na elektrickú energiu, ak sa ale pozriete na dáta Prius, nájdete tam kapacitu 13,3 kWh a akčný rádius 86 kilometrov.
Kvôli vyššej stavbe a tým pádom i horšej aerodynamike bude mať dobíjacie C-HR asi o niečo kratší dojazd, čo potvrdzujú i predbežné údaje zverejnené britský Autocarom. Podľa ich informácií PHEV zvládne s batériou 66 kilometrov a navyše mu nechýba takzvaný geofancing, teda automatické prepnutie do elektrického režimu, ak systémy auta zistia, že ste vošli do nízkoemisnej zóny (je ešte otázne, či modely predávané u nás túto funkciu dostanú, potvrdené to nemáme).
Slúžiť zatiaľ nemôžeme ani údajmi o rozmeroch, Toyota ale sľubuje výrazne viac miesta v interiéri v porovnaní s predchodcom, ktorý v tomto smere práve nevynikal.
Keď už hovoríme o kabíne, pripravte sa na čalúnenie vyrábané z recyklovaných PET fľašiek, príplatkovú panoramatickú strechu, najnovšie bezpečnostné systémy vrátane PDA (Proactive Driving Assist), ktoré vám pri detekcii prekážky nedovolí akcelerovať, bezdrôtové aktualizácie softwaru, bezdrôtové pripojenie Apple CarPlay a Android Auto, ambientné osvetlenie, digitálne kľúče a v závislosti na výbave 8 alebo 12,3-palcový dotykový displej.
Rezervácie na nový model spúšťa Toyota v podstate už dnes, platí to ale len pre vybrané trhy. A pretože na stránke slovenského zastúpenia sme o druhej generácii C-HR zatiaľ nenašli žiadnu zmienku, predpokladáme, že sa k nám tento model dostane s menším oneskorením.
Len pre úplnosť dodávame, že automobilka súčasne s uvedením auta predstavila tiež dve zvláštne verzie. GR Sport Premiere Edition spoznáte nielen podľa znakov Gazoo Racing, ale tiež podľa 20-palcových diskov, športových predných sedadiel s logami GR, kontrastnej čiernej strechy a v sériovej výbave nájdete tiež lepšie audio od JBL alebo head-up displej.
High Premiere Edition pre zmenu dostane dvojfarebný interiér, čalúnenie z perforovanej kože, panoramatickú strechu a tiež head-up displej.
zdroj: Toyota