Vyzerá ako mix Bentaygy, Rolls-Royce Cullinan, pôvodných limuzín Toyota Century a zdvojenými svetlami tak trochu aj ako modely kórejského Genesisu. Inak povedané, opulencia novému japonskému SUV určite nechýba, na druhej strane proporcie, silueta a istá zavalitosť robia z novinky tak trochu tank na kolesách.
Aj nové Century je samozrejme opäť koncipované ako šoférske auto, v tomto prípade len štvormiestne a postavené na známej upravenej modulárnej platforme TNGA. Vozidlo má dĺžku 5205 mm, šírku 1990 mm, výšku 1805 mm a rázvor náprav 2950 milimetrov.
O jeho pohon sa stará hybridná technika, ktorý kombinuje 3,5-litrový benzínový šesťvalec 2GR-FXS s elektromotormi, automatickou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru a pohonom všetkých kolies.
Ide o plug-in hybrid s batériou umiestnenou v podlahe, Japonci však tak trochu v britskom štýle RR žiadne konkrétne dáta neuvádzajú. Podľa všetkého ide o systém použitý v chystanom Lexuse TX, ktorý má vo verzii 550h+ systémový výkon 412 koní, pripomíname ale, že naladenie Century nemusí byť rovnaké.
K zaujímavým detailom patria napríklad zadné dvere, ktoré sa dajú kvôli čo najjednoduchšiemu nastupovaniu otvoriť do uhla 75 stupňov, kabína má rovnú podlahu a nechýbajú elektricky výsuvné schodíky, respektíve stúpačka a tiež držadlá pri zadných stĺpikoch, aby bolo vystupovanie či nastupovanie pre posádku ešte o niečo jednoduchšie a dôstojnejšie.
Aby bol interiér čo najtichší, všade nájdete vrstvené sklá, pričom jedno ďalšie sa objavuje aj medzi interiérom a batožinovým priestorom. Zvláštne je, že pri premiére automobilka ukázala tiež prototyp s posuvnými zadnými dverami, momentálne ale netušíme, či pôjde o príplatkovú výbavu alebo to bola len ukážka zvažovaných možností (podľa aktuálnych inforácií pôjde o nadštandardnú výbavu - pozn. red.).
Pre majiteľov, ktorí budú sedieť radšej za volantom, má Toyota pripravené dva 12,3-palcové displeje, systém riadenia kolies zadnej nápravy a samozrejme výber špičkových materiálov a vrcholné spracovanie. Aby automobilka udržala kvalitu na maximálnej možnej úrovni, mesačne bude vyrábať v továrni Tahara len 30 áut.
Ich cena štartuje na spomínaných 25 miliónoch jenov, v prepočte teda Century vychádza na 158 tisíc eur, v tejto chvíli ale nie je jasné, či sa bude vyvážať aj na niektoré zahraničné trhy.
zdroj: Toyota