2 hybridné hnacie sústavy
Prvá ponúka všetky silné stránky hybridného systému štvrtej generácie, ako je lepšia odozva a lineárnosť, ako aj tradičné výhody v podobe úspory paliva a príjemnej jazdy bez stresu. Druhá pohonná jednotka stavia na týchto silných stránkach a prichádza s požadovaným väčším výkonom, plynulým zrýchlením a dynamickejšími jazdnými vlastnosťami, ktoré prinášajú potešenie z jazdy.
Keďže Corolla Touring Sports, ako aj hatchback, odrážajú trvalé zameranie značky na technológiu hybridného pohonu s vlastným dobíjaním, obe verzie ponúknu zákazníkom len jeden konvenčný motor – 1,2-litrový zážihový agregát s turbodúchadlom s výkonom 116 k. Popri ňom budú na výber dve hybridné pohonné jednotky s vlastným dobíjaním – 1,8-litrová s výkonom 122 k a 2,0-litrová s výkonom 180 k.
Sústava s objemom 1,8 l spĺňa všetky požiadavky, aké zákazníci zvykli očakávať od hybridných hnacích sústav spoločnosti Toyota s vlastným dobíjaním – tiché, intuitívne a citlivé technológie elektrického pohonu s vlastným dobíjaním s nízkymi prevádzkovými nákladmi, bez potreby dobíjania z vonkajšieho zdroja a spoľahlivejšie než bežné pohonné jednotky. Systém ponúka znamenitú úsporu paliva, nízke emisie CO2.
Hnacia sústava s objemom 2,0 litra poskytuje zákazníkom všetky vyššie uvedené prínosy a okrem toho plne zabezpečuje vyššiu mieru jazdného komfortu, stability, ovládateľnosti a pôžitku z jazdy, ktoré sú charakteristické pre novo zavedenú platformu GA-C globálnej architektúry TNGA (Toyota New Global Architecture). Vodičom vraj prinesie „energickú jazdu“ s vyšším výkonom a ponúkne aj radiac páčky na volante na zaistenie dynamickejšieho a podmanivejšieho zážitku z jazdy.
Vonkajší dizajn kombi Touring Sports
„V prípade nového modelu Corolla Touring Sports sme chceli vyvinúť najelegantnejšie a najšportovejšie kombi v segmente C, a ponúknuť pritom zmenšeným vozidlám segmentu D výhody prvotriedneho priestoru na nohy v zadnom rade sedadiel a vysoko konkurenčný objem batožinového priestoru,“ povedal Kazuhiko Isawa, hlavný dizajnér – Európske dizajnové centrum.
Nové kombi Touring Sports má rovnako dynamický a osobitý dizajn prednej časti a o 25 mm nižšiu výšku ako hatchback, každý panel karosérie od stredného stĺpika smerom dozadu je vyhradený len pre tento model. Dodáva novému kombi kultivovaný a zmyselný vzhľad a širokú zaoblenú líniu strechy elegantného, no pritom robustného vozidla typu „shooting brake“.
Dizajnový motív zadnej časti je rovnaký ako na hatchbacku a dáva vyniknúť mohutným zadným krivkám, združeným svetlám s diódami full-LED so širokými rozostupmi. Odlišná od hatchbacku je tabuľka s evidenčným číslom vozidla, ktorá je umiestnená vyššie.
Pre kombi Touring Sports bude v ponuke výber diskov kolies v piatich nových úpravách. Patria k nim 18” strojom opracované disky z hliníkovej zliatiny a dvoje nové 17” disky z ľahkých zliatin – jedny strieborné a jedny čierne so strojovou úpravou povrchu. Kombi bude v ponuke v 11 farbách karosérie, pričom štyri z nich sú nové.
Dynamický dizajn modelu Corolla Touring Sports zvýrazňuje možnosť výberu zo štyroch dvojfarebných kombinácií, ktoré sú v ponuke v rámci doplnkovej výbavy už od uvedenia modelu na trh. Ponúkané farebné motívy obsahujú farbu karosérie v kombinácii s čiernou úpravou strechy, strešných stĺpikov a obruby prednej spodnej mriežky chladiča.
Interiér
Nová Corolla Touring Sports aj hatchback sa môžu pochváliť úplne novým interiérom, ktorý je navrhnutý tak, aby vytváral priestranné, moderné a súdržné prostredie kabíny. Štandardnou súčasťou modelov s najvyšším stupňom výbavy je novo vyvinuté predné športové sedadlo s tenkými a širokými opierkami ramien, ktoré prekrývajú pevné hrubé bočné vankúše, takže výsledkom je štíhly dizajn sedadla v spojení s vynikajúcim pohodlím a pevným posedom.
Tento nový dizajn interiéru je vzhľadom ešte súdržnejší a jednotnejší. Nová Corolla Touring Sports má aj ďalšie výhody. Jednou z nich je priestor medzi predným a zadným sedadlom, a veľkorysý batožinový priestor (VDA) s objemom 598 litrov.
Tuhá a ľahká karoséria TNGA
V karosérii má rozsiahle zastúpenie hliník, oceľ s vysokou pevnosťou v ťahu a materiály lisované za horúca a zmenšila sa hrúbka panelov dverí a strešného panela. To viedlo k značnému zníženiu hmotnosti, a tým aj k zníženiu spotreby paliva. Zároveň v rámci novej karosérie pridali lepidlá a vo zvýšenej miere aj bodové zváranie, vďaka čomu vzrástla tuhosť karosérie približne až o 60 % v porovnaní s odchádzajúcimi modelmi hatchback aj kombi Touring Sports. To prispelo k výraznému nárastu obratnosti vozidla, zlepšeniu jeho reakcií na riadiace vstupy a zvýšeniu stability pri vysokej rýchlosti.
Zavesenie kolies
Nová Corolla prináša osvedčené zavesenie predných kolies pomocou vzpier MacPherson, úplne nové viacprvkové zavesenie zadných kolies, novú technológiu ventilov tlmičov a po prvý raz aj možnosť vybaviť vozidlo systémom variabilného adaptívneho odpruženia (AVS). Geometria zavesenia predných kolies prešla úpravou a optimalizovali sa vlastnosti vinutých pružín a tlmičov s cieľom dosiahnuť lineárnu odozvu riadenia počas prejazdu zákrutami pri strednej až vysokej rýchlosti. Zmenila sa konštrukcia ramena nápravy a puzdier a znížilo sa trenie posuvných častí, aby sa minimalizoval prenos otrasov z drsného povrchu vozovky a dosiahla sa vysoká kvalita komfortu jazdy.
Systém variabilného adaptívneho odpruženia (AVS) riadi tlmenie tlmičov na všetkých štyroch kolesách, v dôsledku čoho sa zlepšuje komfort jazdy a – vďaka lepšej odozve riadenia a plynulejšej jazde – aj vlastnosti a kvalita jazdy. Tlmiacu silu automaticky a nepretržite riadi lineárny elektromagnetický solenoid pomocou 650 krokov, ktorý pracuje štyrikrát rýchlejšie ako konvenčný krokový motor.
Systém AVS spolupracuje so systémom voľby jazdných režimov a reguluje tlmiacu silu v súlade so zvoleným režimom jazdy, ktorým môže byť režim „ECO“, „NORMAL“, „SPORT S“, SPORT S+“ alebo „CUSTOM“, a ponúka tak vodičom vyváženosť komfortu jazdy a ovládateľnosti vozidla.