Toyota pred pár dňami usporiadala konferenciu, na ktorej predstavila hneď niekoľko zaujímavých noviniek. Chceme tým povedať, že správami o vodíkovom ostrom hatchbacku GR Yaris H2 a novej Corolle Cross naše spravodajstvo o japonskej automobilovej jednotke zďaleka nekončí... tak aby ste náhodou nepovedali, že sme vás nevarovali.
Kompletne nová Toyota mieri do jedného z najpredávanejších segmentov na svete a Cross zároveň rozširuje paletu karosárskych verzií modelového radu Corolla. Auto je samozrejme postavené na modulárnej platforme TNGA, presnejšie povedané na verzii s označením GA-C.
Corolla Cross je dlhá 4460 mm, široká 1825 mm, vysoká 1620 mm a dostala rázvor 2640 mm. Ešte raz pripomíname, že vyplňuje medzeru medzi modelmi Toyota C-HR a RAV4 a interiér je (ako inak) päťmiestny.
2.0 DOHC a jeden či dva elektromotory
Toyota pripomína, že jej novinka bude poháňaná novým hybridným systémom piatej generácie a asi by sme k tomu mali ešte dodať, že inú alternatívu na starom kontinente ani nečakajte. Srdcom konkurenta napríklad pre Nissan Qashqai je atmosférický benzínový štvorvalec DOHC s objemom 2,0 litra (171 koní a 202 Nm), ktorý je spriahnutý s elektromotorom (113 koní a 206 Nm).
Systémový výkon oboch pohonných jednotiek je 197 koní, ktorý v kombinácii s pohonom predných kolies zaručuje akceleráciu z miesta na 100 km/h za 8,1 sekundy. Toyota inú motorizáciu v EÚ síce predávať nebude, ale ponúkne vám aspoň štvorkolku s obchodným označením AWD-i.
Tá má výkon dvojlitra znížený na 152 koní (+ 190 Nm), ale dostane navyše automaticky pripojiteľný zadný elektromotor s výkonom 30,6 kW (42 koní) a krútiacim momentom 84 Nm. Systémový výkon ostáva a nemení sa ani zrýchlenie na stovku.
O zásobovanie elektrickou energiou jedného alebo oboch elektromotorov sa bude starať balíček lítium-iónových akumulátorov, akurát Toyota neprezradila jeho kapacitu. Oznámila len, že „je výkonnejší a o 40 percent ľahší než doteraz“ a vieme tiež, že je zložený zo 180 článkov.
Viac konkrétnych detailov o dynamike alebo spotrebe sa automobilke do tlačovej správy nezmestilo, na to ale stále dosť času. Prvé dodávky áut zákazníkom sú naplánované až na jeseň budúceho roka.
zdroj: Toyota