Aby sme to zbytočne nerozmazávali jalovými úvahami o možnej konkurencii, histórii Corolly a pod., poďme rovno k veci. Novinka skutočne dostala malý preplňovaný trojvalec G16E-GTS z (GR) Yarisu, úplne rovnaký ten motor ale nie je.

Konštruktéri zvýšili jeho maximálny výkon na 305 koní pri 6500 otáčkach za minútu a v porovnaní s európskou verziou mierne posunuli i najvyšší krútiaci moment na 370 newtonmetrov, ktorý bude mat volant pod plynom od 3000 do 5550 ot./min.

O zlepšenie základných parametrov sa postarala montáž nového výfukového systému s trojdielnym tlmičom a nižším protitlakom, ale vylepšené bolo tiež chladenie piestov, zväčšený priemer výfukových ventilov a precíznejšie spracované nasávanie. Dvanásťventilový motor s rozvodmi DOHC je preplňovaný jedným turbom a má zdvojené vstrekovanie – priame a do nasávania.

Na trojvalec nadväzuje šesťstupňový manuál so schopnosťou automaticky vyrovnávať otáčky pri podraďovaní a pohon všetkých kolies GR-Four, ktorý dokáže voľbou konkrétneho režimu deliť výkon medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 60:40, 50:50 a 30:70.

Ešte o trochu zaujímavejšiu techniku pridáva špeciálny variant GR Corolla Circuit Edition, ktorý má vo výbave mechanické samosvorné diferenciály typu Torsen na prednej i zadnej náprave. Tento model poznáte podľa inej, vypuklej prednej kapoty s odvetrávacími mriežkami, ale má tiež strechu z takzvaného „kovaného karbónu“, masívne zadné krídlo či červené brzdové strmene.

Do interiéru vám Toyota prihodí vyhrievané semišom čalúnené športové sedačky a tiež podpis „Morizo“ pri radiacej páke, čo je pretekárska prezývka Akia Toyody. Pridajte k tomu vyhrievaný volant, lepšie audio, automatickú klimatizáciu a máte skoro presný popis toho, v čom je „Okruhová edícia“ iná v porovnaní so štandardným GR.

Kvôli snahe udržať váhu na uzde dostala rýchla Corolla hliníkovú prednú kapotu a z rovnakého materiálu sú tiež panely predných dverí. Pohotovostná hmotnosť GR je 1474 kg, čo je o necelých 86 kg viac v porovnaní s bežným modelom.

Bez zaujímavosti nie je ani prepracovaná karoséria, ktorá „dostala výrazne viac bodových zvarov“ a konštruktéri sa trochu rozvášnili pri aplikácii štrukturálneho lepidla, takže celá karoséria by mala byť pevnejšia a odolnejšia voči krúteniu i iným typom namáhania.

Rovnaký pochopiteľne neostal ani podvozok. Vpredu pracujú vzpery MacPherson, vzadu multilink, ktoré Toyota popisuje ako viacprvkový systém s dvojitými lichobežníkmi. Kompletne nové sú tiež tlmiče, pružiny a stabilizátory a GR stojí na osemnástkach s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 v rozmere 235/40 R18.

Pokiaľ ide o brzdy, tie predné majú priemer 356 milimetrov a spolupracujú so štvorpiestikovými hliníkovými strmeňmi. Zadné kotúče majú 297 mm a dvojpiestikové brzdiče.

Nová Toyota GR Corolla sa bude vyrábať v továrni v japonskej továrni Motomachai. Jej meno vám možno nič nehovorí, ale ide o objekt, v ktorom koncern kedysi (z veľkej časti ručne) vyrábal Lexus LFA a Toyotu Supra generácie A80. Ceny auta by mali byť oznámené v priebehu najbližších mesiacov a nadšenci sa nepochybne majú na čo tešiť, zatiaľ to ale nevidíme príliš ružovo, pokiaľ ide o dovoz na európske trhy. Briti už priznávajú, že k nim sa auto oficiálne dovážať nebude a preto sa obávame, že to isté bude platiť aj pre EÚ.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov

zdroj: Toyota USA