Aby sme to zbytočne nerozmazávali jalovými úvahami o možnej konkurencii, histórii Corolly a pod., poďme rovno k veci. Novinka skutočne dostala malý preplňovaný trojvalec G16E-GTS z (GR) Yarisu, úplne rovnaký ten motor ale nie je.
Konštruktéri zvýšili jeho maximálny výkon na 305 koní pri 6500 otáčkach za minútu a v porovnaní s európskou verziou mierne posunuli i najvyšší krútiaci moment na 370 newtonmetrov, ktorý bude mat volant pod plynom od 3000 do 5550 ot./min.
O zlepšenie základných parametrov sa postarala montáž nového výfukového systému s trojdielnym tlmičom a nižším protitlakom, ale vylepšené bolo tiež chladenie piestov, zväčšený priemer výfukových ventilov a precíznejšie spracované nasávanie. Dvanásťventilový motor s rozvodmi DOHC je preplňovaný jedným turbom a má zdvojené vstrekovanie – priame a do nasávania.
Na trojvalec nadväzuje šesťstupňový manuál so schopnosťou automaticky vyrovnávať otáčky pri podraďovaní a pohon všetkých kolies GR-Four, ktorý dokáže voľbou konkrétneho režimu deliť výkon medzi prednou a zadnou nápravou v pomere 60:40, 50:50 a 30:70.
Ešte o trochu zaujímavejšiu techniku pridáva špeciálny variant GR Corolla Circuit Edition, ktorý má vo výbave mechanické samosvorné diferenciály typu Torsen na prednej i zadnej náprave. Tento model poznáte podľa inej, vypuklej prednej kapoty s odvetrávacími mriežkami, ale má tiež strechu z takzvaného „kovaného karbónu“, masívne zadné krídlo či červené brzdové strmene.
Do interiéru vám Toyota prihodí vyhrievané semišom čalúnené športové sedačky a tiež podpis „Morizo“ pri radiacej páke, čo je pretekárska prezývka Akia Toyody. Pridajte k tomu vyhrievaný volant, lepšie audio, automatickú klimatizáciu a máte skoro presný popis toho, v čom je „Okruhová edícia“ iná v porovnaní so štandardným GR.
Kvôli snahe udržať váhu na uzde dostala rýchla Corolla hliníkovú prednú kapotu a z rovnakého materiálu sú tiež panely predných dverí. Pohotovostná hmotnosť GR je 1474 kg, čo je o necelých 86 kg viac v porovnaní s bežným modelom.
Bez zaujímavosti nie je ani prepracovaná karoséria, ktorá „dostala výrazne viac bodových zvarov“ a konštruktéri sa trochu rozvášnili pri aplikácii štrukturálneho lepidla, takže celá karoséria by mala byť pevnejšia a odolnejšia voči krúteniu i iným typom namáhania.
Rovnaký pochopiteľne neostal ani podvozok. Vpredu pracujú vzpery MacPherson, vzadu multilink, ktoré Toyota popisuje ako viacprvkový systém s dvojitými lichobežníkmi. Kompletne nové sú tiež tlmiče, pružiny a stabilizátory a GR stojí na osemnástkach s pneumatikami Michelin Pilot Sport 4 v rozmere 235/40 R18.
Pokiaľ ide o brzdy, tie predné majú priemer 356 milimetrov a spolupracujú so štvorpiestikovými hliníkovými strmeňmi. Zadné kotúče majú 297 mm a dvojpiestikové brzdiče.
Nová Toyota GR Corolla sa bude vyrábať v továrni v japonskej továrni Motomachai. Jej meno vám možno nič nehovorí, ale ide o objekt, v ktorom koncern kedysi (z veľkej časti ručne) vyrábal Lexus LFA a Toyotu Supra generácie A80. Ceny auta by mali byť oznámené v priebehu najbližších mesiacov a nadšenci sa nepochybne majú na čo tešiť, zatiaľ to ale nevidíme príliš ružovo, pokiaľ ide o dovoz na európske trhy. Briti už priznávajú, že k nim sa auto oficiálne dovážať nebude a preto sa obávame, že to isté bude platiť aj pre EÚ.
zdroj: Toyota USA