Ak máte pocit, že je tých správ o nových elektromobiloch v poslednom čase príliš veľa a vy máte navyše radšej klasiku so spaľovacími motormi, berte novú Toyotu Land Cruiser ako taký malý sviatok starých dobrých vecí.

„Malý“ v každom prípade berte eufemisticky. Novinka je totiž dlhá 4920 mm, široká 1980 mm, vysoká 1870 mm a má rázvor náprav 2850 milimetrov. Ak sa pozornejšie pozriete na jej tvary, nie je samozrejme možné prehliadnuť fakt, že karosériou ide o nedávno predstavený Lexus GX a vlastne nielen karosériou.

V podstate ide o rovnaké autá postavené na modulárnej platforme TNGA-F, ktorá využíva samostatný rebrinový rám (je o 50 % pevnejší v porovnaní s predchodcom a kombinovaná tuhosť karoséria/rám poskočila o 30 %). Zásadný rozdiel je akurát v technike pod kapotou.

Lexus má len šesťvalcový benzín s výkonom 354 koní, Land Cruiser zase bude spoliehať na preplňované štvorvalce. V Severnej Amerike na 48-voltový mild-hybridný benzín s objemom 2,4 litra, výkonom 331 koní, 8-stupňovým automatom a malou prídavnou trakčnou batériou s kapacitou 1,87 kWh.

Európske auto (a tým máme na mysli skutočne EÚ a nie len ďaleký východ) dorazí s naftovým agregátom s objemom 2,8 litra a výkonom 204 koní, ktorý bude tiež spolupracovať výlučne s osemstupňovým automatom Direct Shift a umožní mu ťahať prívesy s hmotnosťou 3,5 tony.

V roku 2025 potom dorazí rovnaká pohonná jednotka s mild-hybridnou technikou a 48-voltovou architektúrou, ktorá bude pravdepodobne využívať rovnaké komponenty ako severoamerická verzia, Toyota však k nej neuvádza žiadne technické podrobnosti.

Nový Land Cruiser je prvým autom s týmto menom, ktorý využíva elektrický posilňovač riadenia, kvôli súčasným bezpečnostným predpisom a nutným asistenčným systémom však v podstate nič iného neprichádzalo do úvahy. Toyota navyše pripomína, že toto riešenie znižuje spätné rázy do volantu pri jazde v najhoršom teréne, inak povedané... predáva to ako výhodu.

Samozrejmosťou novinky je permanentný pohon oboch náprav, nechýba kamerový systém monitorujúci situáciu nielen okolo auta, ale v teréne čiastočne i pod ním a mimo asfalt môže prísť vhod aj nový odpojiteľný predný stabilizátor zlepšujúci kríženie náprav a komfort posádky.

Ak sa pozorne pozriete na fotografie, určite neprehliadnete fakt, že Land Cruiser bude dodávaný s dvomi verziami predných svetiel. Tie guľaté, hrajúce na retro, patria špeciálnej limitovanej verzii First Edition a Toyota dodáva, že ich pre Európu postaví len 3000 kusov.

Súčasťou tejto limitky sú tiež dva zvláštne laky (Sand a Smoky Blue), akurát Toyota už nespomína, či budú okrúhle svetlá po jej vypredaní dostupné aspoň v rámci príplatkovej výbavy.

Zaujímavé tiež je, že na novú Toyotu Land Cruiser ani nemusíte dlho čakať. Japonci spustia predaj v Európe už v októbri a prvé autá sa dostanú k zákazníkom v prvej polovici budúceho roka. S cenami však zatiaľ slúžiť nemôžeme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 11 obrázkov