Nový Prius je o 6 cm dlhší, 1,5 cm širší a o 2 cm nižší. Toyota tvrdí, že predný znak je v rovnakej výške ako v prípade modelu GT 86! To je poriadne nízko!
Toyota Prius 4.generácie preberá prvky dizajnu od modelu Mirai
Predstavenie úplne nového modelu Prius štvrtej generácie znamená ďalší pokrok technológie hybridného pohonu Toyota. Každá nová generácia modelu Prius priniesla zlepšenia v oblasti spotreby paliva, ale nový model plánuje dosiahnuť doposiaľ najväčší posun z hľadiska výkonu.
Prius 4. generácie poháňa nová generácia plnohybridného pohonného systému Toyota, ktorý údajne významne pokročil v oblasti spotreby paliva pri jazde po diaľnici. Zrýchlenie je po novom hladšie a vozidlo lepšie reaguje na stlačenie plynového pedála. Pri vyšších rýchlostiach má byť vozidlo tichšie s lineárnejším pocitom, ktorý je dokonalejšie zladený s otáčkami motora.
Dynamickejšie vlastnosti nového Priusu spočívajú v použití prvej platformy Toyota New Global Architecture (TNGA). Vozidlo má vďaka nej nižšie ťažisko a tým aj stabilitu. Nový Prius je o 6 cm dlhší, 1,5 cm širší a o 2 cm nižší. Toyota tvrdí, že predný znak je v rovnakej výške ako v prípade modelu GT 86! To je poriadne nízko!
Batožinový priestor zväčšili konštruktéri vďaka použitiu menšieho hybridného akumulátora s vyššou energetickou hustotou a nového systému zavesenia zadných kolies s dvojitými lichobežníkovými ramenami.
Nové bezpečnostné technológie
Prius zostáva výkladnou skriňou značky Toyota. Hybrid ukazuje tie najlepšie technológie, ktoré majú Japonci k dispozícii. Bezpečnosť zostáva prioritnou otázkou. Podvozok platformy TNGA je optimalizovali s ohľadom na vynikajúcu výkonnosť počas nárazu. Balík bezpečnostných technológií Toyota Safety Sense v modeli Prius rozšírili o adaptívny tempomat s radarom a funkciu rozpoznávania chodcov, ktorá je súčasťou protikolízneho systému. Toyota Safety Sense rozšíri značka medzi ostatné typy do konca roku 2017.
Nový Prius nie je len úspornejší ako predchodcovia, ale aj výkonnejší
Plnohybridná pohonná jednotka prešla rozsiahlymi úpravami s cieľom zlepšiť účinnosť, znížiť hmotnosť a zvýšiť výkon. Vďaka podrobným konštrukčným zmenám, ktoré inžinieri vykonali na motore, bolo možné dosiahnuť viac ako 40-percentnú tepelnú účinnosť (predstavuje svetové prvenstvo pre zážihový motor). Ostatné komponenty hybridného systému sú teraz kompaktnejšie a premiestnili ich na optimálne miesto, čo ešte viac prispieva k nižšiemu ťažisku vozidla. Nové nikel-metal hydridové akumulátory hybridného systému sú oveľa kompaktnejšie pri súčasnom výraznom zlepšení ich životnosti a nabíjacieho výkonu.
Toyota Prius má byť o 10% efektívnejšia, než predchodca. Zároveň má najúčinnejší benzínový motor na svete. Špekulácie hovoria o tom, že Japonci prinesú nový Eco model, ktorý bude ešte úspornejší. Viac sa dozvieme vo Frankfurte.
Zdroj: tlačová správa