Aby sme to zbytočne nenaťahovali, rovno dodávame, že si Toyota za šesťvalcovú Supru s manuálom účtuje 67 390 eur. To je na cent úplne identická čiastka, ktorú dáte aj za osemstupňový automat, takže ak ste čakali zľavu, môže to byť pre vás isté sklamanie. Jedným dychom ale dodávame, že pesimizmus v tomto prípade nie je na mieste.
Mali by ste totiž vedieť, že technicky spriaznené šesťvalcové BMW Z4 žiadnu manuálnu prevodovku nemá a ani nedostane. Je to čisto iniciatíva a investícia Toyoty, ktorá sa rozhodla vypočuť svojich fanúšikov a ponúknuť im to, po čom už od začiatku volali.
Aby malo vývojové oddelenie menej práce, respektíve ušetrilo čas, konštruktéri siahli po osvedčenej technike ZF, konkrétne po prevodovke ZF S6-53, ktorú nájdete okrem iného aj v súčasnom BMW M3/M4 a po úpravách nesie v Toyote označenie GS6L50TZ.
Japonci ju skombinovali s kratším finálnym prevodom 3,46:1 (diferenciál automatu má 3,15:1) kvôli lepšej pružnej akcelerácii i celkovo zdokonalenej dynamike, Toyota však konkrétne údaje o zrýchlení na stovku či maximálke zatiaľ nezverejnila.
Len pre zaujímavosť dodávame, že model s manuálom spoznáte na ceste podľa červeného nápisu Supra pod zadným logom, aj keď samozrejme nebudete mať istotu, či nejde o prípadnú dodatočnú úpravu majiteľa, ktorému sa toto riešenie jednoducho páčilo o niečo viac.
Druhým signálom Toyoty s tromi pedálmi sú tmavé 19-palcové kované disky, ktoré spoločne s výmenou prevodovky znížili pohotovostnú hmotnosť auta o 21,8 kg, aj keď výrobca neuvádza, aký podiel na tom majú nové kolesá. Bez euro-balastu však novinka váži 1473 kg.
Okrem spomínanej (a je nutné dodať, že bohatej) výbavy Executive bude Supra s manuálnou prevodovkou dostupná aj vo vrcholnej verzii Limited, ktorá stojí 68 990 eur a navyše obsahuje len béžové kožené čalúnenie namiesto čiernych kožených poťahov.
zdroj: Toyota