V jadre ostáva pohonná jednotka oboch variantov Performance identická. Ide o dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra, technici však zvýšili plniaci tlak turbodúchadiel z 2,4 na 2,6 baru, takže motor má o 30 koní a 50 newtonmetrov viac ako doteraz.
Spolu s aktualizovaným softvérom osemstupňovej automatickej prevodovky schopnej odteraz radiť ešte o niečo rýchlejšie to znamená akceleráciu z miesta na stovku za 3,4 sekundy, čo znamená, že RS6 Avant i RS7 Sportback sa zlepšili o dve desatiny sekundy.
Audi hovorí, že súčasťou oboch noviniek je tiež prepracovaný a odľahčený stredový samosvorný diferenciál, ktorý pri bežných podmienkach rozdeľuje výkon v pomere 40:60 v prospech zadnej nápravy, ale dokáže tiež pustiť 70 % sily dopredu alebo naopak až 85 % dozadu. Výrobca tvrdí, že aj vďaka tomu sú modely Performance na limite menej nedotáčivé.
O niečo podobného sa mali postarať tiež nové pneumatiky Continental Sport Contact 7 s rozmerom 285/30 R22. V štandarde sú nové verzie postavené na 21-palcových diskoch, Audi ale ponúka tiež úplne nové 22-palcové kolesá, ktoré sú o 5 kg ľahšie ako súčasné dvadsať-dvojky.
To môže vyzerať ako zanedbateľné číslo, lenže v motoristickom športe obvykle platí, že ubratie jedného kilogramu na kolesách má rovnaký efekt ako redukcia 5 kg na samotnom aute, takže mínus 20 kg neodpruženej hmoty v tomto prípade určite nie je zbytočná diéta.
Ak by vás ale nové Continentaly vo výsledku nezrýchlili (nepredpokladáme totiž, že by mal ktosi potrebu jazdiť s 2090-kg Avantom alebo 2065-kg Sportbackom na okruhu), nové gumy by aspoň mali skrátiť brzdnú dráhu zo stovky na nulu o celé dva metre.
Keď už hovoríme o spomalení, mali by sme dodať, že obe autá budú sériovo dodávané s klasickými brzdami, pričom štandardne montovaný paket RS Dynamic posúva obmedzovač týchto áut z 250 na 280 kilometrov za hodinu, pridáva riadenie kolies zadnej nápravy a zadný športový diferenciál.
Ak chcete lepšie brzdy, budete si musieť priplatiť za balíček RS Dynamic Plus. Ten jednak posunie maximálku na 305 kilometrov za hodinu a pridá karbón-keramiku s priemerom kotúčov 440 mm vpredu a 370 mm vzadu. A majú ešte jednu výhodu. V porovnaní s obyčajnými oceľovými kotúčmi sú ľahšie o 34 (!) kg a opäť tu platí vyššie spomenuté pravidlo o neodpruženej rotujúcej hmote.
Nemenej zaujímavý je tiež fakt, že konštruktéri použili pri návrhu modelov Performance menej protihlukovej izolácie na motorovej priečke, v interiéri i zadnej časti. Audi kvôli tomu hovorí o „vzrušujúcom zvukovom zážitku“, aj tu je ale ešte sympatickejšie to, že sa vďaka tomu podarilo ušetriť pár ďalších kilogramov na pohotovostnej hmotnosti.
Audi RS6 Avant Performance a RS7 Sportback Performance budú dostupné v šestnástich farbách, medzi ktorými sa prvýkrát objavujú matné odtiene Ascari (modrá) a Dew (sivá). Za príplatok potom dostanete hromadu karbónových exteriérových doplnkov a podobne budete môcť utrácať aj za interiér. Koľko presne? Cenu zatiaľ nepoznáme, predaj by však mohol začať ešte koncom tohto roka.
zdroj: Audi