Nové elektrické Volvo EX90 sa začalo predávať na slovenskom trhu vlani na jeseň za 100 380 eur. Konkrétne dvojmotorová verzia s výkonom 408 koní a batériou s kapacitou 111 kWh.
Medzičasom zdraželo na 102 900 eur a momentálne stojí o 600 eur viac ako v Nemecku. Rozdiel medzi tamojším a našim je, že si nemeckí motoristi môžu už v tejto chvíli objednať novinku s cenou 83 700 eur.
Na stovke pomalšia, maximálka rovnaká
Ide o základnú EX90 s jedným elektromotorom montovaným na zadnej náprave, ktorý je naladený na 279 koní a 490 newtonmetrov. Volvo s ním akceleruje z miesta na stovku za 8,4 sekundy, čo je síce o 2,5 s pomalší čas, ale maximálku majú obe prevedenia identickú – 180 kilometrov za hodinu.
Volvo zrejme v snahe neprekonať výkonnejšie varianty v dojazde zmenšilo batériu novinky na 104 kWh, takže auto je o 171 kg ľahšie v porovnaní s EX90 twin motor a má dojazd podľa metodiky WLTP 620 kilometrov. To je o zanedbateľné 4 km viac ako ponúka štandardná štvorkolka.
Horšia v ťahaní prívesov
Jednomotorový model je naopak horší v ťahaní prívesu. Kým na modely 4x4 môžete zapriahnuť brzdené prívesy s hmotnosťou 2200 kg, v prípade zadokolky je to len 1200 kg.
Mierne zmenšená batéria či použitie jediného elektromotora vnútorný priestor EX90 nemení. Naďalej máte k dispozícii batožinový priestor so základným objemom 690 litrov a frunk pod prednou kapotou s objemom 46 litrov.
Asi by sme mali tiež dodať, že v Nemecku je EX90 single motor za uvedenú čiastku dostupný s päťsedadlovým interiérom a za sedemsedadlové prevedenie si môžete priplatiť.
Že bude aj u nás lacnejšie v porovnaní s twin motorom o rovnakých 18 600 eur, vám samozrejme 100-percentne sľúbiť nemôžeme. Počítajte ale s tým, že jeho nákupom orientačne podobnú určite čiastku ušetríte.
zdroj: Volvo