Robí to však citlivo, nenásilne a po japonsky zdvorilo. Japonská prémiová značka odkryla karty vo svojej vízii do roku 2025 s úderným názvom STEP. Sľubuje prekvapenie v podobe nového, strategického globálneho SUV (Tribeca veľkú dieru do sveta neurobila a už potichu upadá do zabudnutia). Zároveň bude rozširovať ponuku aktuálnych SUV a ich variantov, ako aj vylepšovať svoje športové modely. Každý rok uvedie na trh kompletne vynovenú verziu niektorého z aktuálnych modelových radov.
Nová vízia Subaru má jasné kontúry.
Technické zmeny zasiahnu prepĺňaný boxermotor, ktorý povezie globálna podvozková platforma SGP. Pri pohľade na vizuály štúdií budeme silno dúfať, že dizajn naozaj dostane výraznejšie, odvážnejšie a drsnejšie línie.
Akokoľvek nám to k tejto špecifickej značke nesedí, aj v predmete elektromobilizácia musí Subaru dobehnúť zameškané: Plug-in hybrid je na spadnutie, čoskoro sa dočkáme plne elektrického vozidla (ozaj zvláštna predstava) a pracovať bude aj na rozvoji línie klasických hybridov bez zástrčky. Radosť z jazdy tak bude umocňovať aj dobrý pocit z ochrany životného prostredia, hoci netušíme, nakoľko je táto cnosť ozajstným milovníkom Subaru vlastná.
STEP smerom k zákazníkom (blízkej) budúcnosti
Pred štyrmi rokmi Subaru akcelerovalo smerom k hodnote 1,2 milióna vozidiel ročne – čo sa mu podľa všetkého aj podarí. Základy novej vízie však už nestoja len na zvyšovaní produkcie, ale aj zachytením nových technologických trendov, ktoré sú už aktuálnou realitou a ich plný dopad pocítime najmä po roku 2025.
Aj preto dostala nová vízia názov STEP. Ide o skratku štyroch slov: Speed (rýchle iniciatívy k pokroku mobility), Trust (dôvera zákazníkov), Engagement (angažovanosť a prepojenie so zákazníkmi) a Provide (poskytnutie radosti z jazdy a bezstarostného používania Subaru). Zároveň je to v preklade slovo krok: ide totiž o rozhodné kroky smerom k očakávanému skoku vo vývoji mobility.
Starlink a EyeSight ako platformy pre digitalizáciu
V oblasti bezpečnosti bude Subaru pokračovať vo vývoji asistenčnej technológie EyeSight. Automaticky zastaviť auto už nestačí, do hry vstupujú inteligentné technológie a výmena dát medzi vozidlami. Asistenčné technológie by podľa značky mali pomáhať ľuďom tam, kde môžu robiť chyby, a nenahrádzať ich skúsenosti. A čo je nám, ktorí radi šoférujeme, veľmi sympatické, namiesto áut bez vodiča chce Subaru vyrábať vozidlá s autonómnymi technológiami riadenia, ktoré budú ľudia radi používať. O dva roky uvedie na trh auto s úrovňou autonómie 2 (autonómna jazda po diaľniciach a podobných cestách), v roku 2024 s úrovňou 4 (automatické zaparkovanie bez prítomnosti vodiča). To si vyžaduje digitalizáciu, ktorú Subaru postaví na konektivite cez svoj systém Starlink. V roku 2022 má mať k službám konektivity poskytovaným cez Starlink prístup 80 % Subaru predaných na významných trhoch. Otázka už len zostáva, či sa to týka aj toho nášho, lebo ten je pre nás najvýznamnejší.