Existuje viacero náhľadov na to, ako môže nové veľké SUV od Škody vyzerať...
Napriek tomu, že má súperiť s úspešnými autami ako Kia Sorento a Hyundai SantaFe, pod kapotu nedostane žiaden väčší motor než radový 4-valec. Winfried Vahland (boss Škoda Auto) sa jasne vyjadril, že akékoľvek iné motory sú na teraz absolútne out z hľadiska ekológie, efektivity a "zdravého rozumu". Budúcnosť patrí 4-valcom, prepĺňaniu turbom s hlavným zameraním na spotrebu. Toto rozhodnutie sa týka značky ako celku, čo znamená, že V6 motor už nemožno čakať ani v novom Superbe.
Inou perličkou v súvislosti s novým SUV Škoda je jeho cena. Top verzia nemá prekročiť 45 000 €, čo znamená, že bude lacnejšia než kórejská konkurencia. Najlacnejšia verzia by mala byť kdesi na úrovni 22 000 €. Auto, ktorého meno nebude Snowman, ako sa dlho špekulovalo môže pre naháňanie nízkych výrobných nákladov pokuľhávať v kvalite spracovania, alebo úrovne materiálov. Zatiaľ sú to však nepodložené, aj keď nie nereálne obavy. Ak treba, Škoda vie prudko ubrať na kvalite a úrovni vnútra, ako ukázala na Rapidoch.
7-miestne SUV bude len jednou z blízkych veľkých vecí pre Škodu. Ďalšou "nevyhnutnosťou" budu plug-in hybridy. Bez nich totiž Škoda napriek úsporným motorom nedokáže splniť prísnejšie limity emisíí platné od r2020. Kým hybridná technológia v novom Superbe by vyhnala cenu auta o cca 10 000 € hore, čo je v segmente neprémiových veľkých áut nepredajné, kompletné prebratie hybridnej technológie z VW Golf navýši cenu Octavie len o cca 3500 €, čo sa vraj dá predávať. Z oboch vyjadrení však cítiť tlak na čo najnižšie výrobné náklady a hroziaci pokles akosti materiálov.
Škoda by si mohla vylepšiť CO2 imidž prevzatím techniky z elektromobilu e-UP. Vahland to však na teraz odmieta. Čaká na dlhší dojazd a potrebu nabíjať raz za dva dni, nie denne. Vďaka bohu aspoň v tomto trošku triezvy pohľad. Rovnako ako väčšie motory nebude mať Škoda v ponuke žiadne otvorené auto. Je jasné, že roadster/kabrio nedokáže v celosvetovom meradle predať dosť kúskov na to, aby stálo škode za to ho vyrábať. V rámci športovejších modelov na Fabiu RS môžeme definitívne zabudnúť a popri Octavii RS len dúfať, že Škoda prinesie aj ostrejší Superb a možno aj nové SUV.
zdroj: AutoExpress a autoforum.cz