Potrebujete mať pod kapotou nového Audi A5 alebo A5 Avant 367 koní? V tom prípade máte dve možnosti. Buď si objednáte verziu S5 s trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom, alebo môžete mať nový plug-in hybrid so štvorvalcom a elektromotorom. Obe ponúkajú na papieri to isté.

Model s V6 sme vám však už predstavovali, tak sa poďme pozrieť na úplne nové PHEV, ktorý sa na vybraných európskych trhoch začne predávať už o dva dni.

Dvojliter, S tronic a elektromotor

Jeho základom je 2.0 TFSI s výkonom buď 252 koní a elektromotor s výkonom 143 koní, ktorý je uložený medzi štvorvalcom a sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou, ktorá poháňa obe nápravy. Napriek jednotným údajom výrobca uvádza dva rozdielne systémové výkony.

Slabší model má 220 kW, teda 299 koní a 450 newtonmetrov, čo mu stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 5,9 sekundy a maximálku 250 km/h. Silnejšia verzia má 270 kilowattov, po prepočte 367 koní a rovných 500 newtonmetrov. Tá zvládne normovaný šprint za 5,1 sekundy, najvyššiu rýchlosť má identickú.

Rovnaká je tiež trakčná lítiovo-iónová batéria. Celkovo má 25,9 kWh, využiteľná kapacita je 20,7 kilowatthodiny. Audi hovorí, že ju nabijete za dva a pol hodiny prostredníctvom integrovanej 11-kilowattovej nabíjačky. O rýchlonabíjaní zatiaľ nepadlo ani slovo.

Akumulátor bude stačiť v závislosti na verzii (výkonovej či karosárskej) od 95 do 110 kilometrov, pričom sedan by mal podľa metodiky WLTP zvládnuť v meste až 116 kilometrov. Pomáhať mu má samozrejme intenzívnejšia rekuperácia, keď elektrická jednotka dokáže vracať do baterky výkonom 88 kW.

Lacnejší ako V6

Potenciálnych záujemcov by mohla osloviť schopnosť ťahať brzdený príves s hmotnosťou 1900 kg, naopak batožinový priestor je kvôli batérii namontovanej pod kufrom dosť malý. V prípade kombi Avant je to v základe len 361 litrov, ktoré sklopením zadných sedadiel zväčšíte na slušných 1306 litrov. Pre sedan Audi údaje o batožinovom priestore neuvádza, ale hádame, že budú ešte horšie.

Slovenské ceny nového Audi A5 e-Hybrid Quattro zatiaľ nemáme, ale môžeme poslúžiť nemeckými, ktoré vám aspoň zhruba naznačia, čo môžete čakať. Základný sedan s výkonom 299 koní je za 62 500 eur, kombi stojí 64 150 eur. Silnejšie štvordverové auto stojí 70 800 eur a Avant naladený na 367 koní vás vyjde na 72 550 eur. To je o 7600 eur menej, ako dajú Nemci za S5 Avant 3.0 V6.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Audi