Nedávno som tu písal, že nová A5 bude prvým spaľovacím modelom značky, ktorý zanevrie na to nič nehovoriace dvojčíselné označovanie motorizácii. Novinka je tu a môžeme potvrdiť, že toto pomenovanie sa tu už neobjavuje. K dispozícii tak budete mať TFSI alebo TDI motory s označením výkonu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Základné benzínové motory bez elektrifikácie

Základom sa stane zážihový dvojliter TFSI s výkonom 110 kW (150 koní) a nad ním bude stáť verzia naladená na 150 kW (204 koní). Pôjde o agregáty bez elektrifikácie, s dvojspojkovým automatom S-tronic a k silnejšiemu z nich si budete môcť dokúpiť aj pohon všetkých kolies Quattro Ultra.

Ďalšie verzie už budú mať mild-hybridnú techniku, nie však obyčajnú. Okrem štartér-generátora autá využívajú ďalší malý elektromotor, ktorý poskytne 18 kW (24 koní) a 230 Nm. Umožní aj krátkodobú prevádzku čisto na elektriku, napríklad pri parkovaní a počas státia na križovatke auto nemusí štartovať spaľovací motor vďaka elektrickému kompresoru klimatizácie. Dobíjanie batérie má mať na starosti spomínaný prídavný elektromotor, ktorý pri rekuperácii zvládne 25 kW.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

S už spomínaným systémom bude spojené dvojlitrové TDI s výkonom 150 kW (204 koní) a kombinujú ho len s prevodovkou S-tronic. Kto bude chcieť quattro, bude si musieť priplatiť, sériovo dostanete predokolku. Ešte vyššie bude stáť zatiaľ jediný šesťvalec v ponuke, zážihový trojliter vo verzii S5 s výkonom 270 kW (367 koní) a krútiacim momentom 550 Nm, ktorý bude kombinovaný len s S-tronicom a quattrom. Ďalšie motorizácie - konkrétne plug-in hybridy, dorazia neskôr a na jedno nabitie by v čisto elektrickom režime mali zvládnuť až 100 kilometrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Predná maska je voči predchodcovi menšia, svetlomety naopak užšie a roztiahnuté viac do šírky. Najväčšou zmenou sú však otvárajúce sa piate dvere so zadným sklom, teda správne pomenovanie by malo byť liftback a nie sedan. Samozrejmosťou sú sériové LED svetlá či príplatkové skvelé matrixové LED.

Voliteľne 3 displeje

Veľkou zmenou je vnútri použitý zakrivený panel, ktorý pripomína ten od BMW. Je tu dvojica displejov OLED, ten pred vodičom má uhlopriečku 11,9 palca a stredový 14,5 palca. Za príplatok vám Audi dodá tretiu obrazovku pred spolujazdcom s uhlopriečkou 10,9 palca. Cena pre náš trh zatiaľ nebola stanovená, na domácom nemeckom trhu bude A5 začínať s dvojlitrovým základným TFSI na 45 200 eur.

zdroj: Audi

 
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov