Nedávno som tu písal, že nová A5 bude prvým spaľovacím modelom značky, ktorý zanevrie na to nič nehovoriace dvojčíselné označovanie motorizácii. Novinka je tu a môžeme potvrdiť, že toto pomenovanie sa tu už neobjavuje. K dispozícii tak budete mať TFSI alebo TDI motory s označením výkonu.
Základné benzínové motory bez elektrifikácie
Základom sa stane zážihový dvojliter TFSI s výkonom 110 kW (150 koní) a nad ním bude stáť verzia naladená na 150 kW (204 koní). Pôjde o agregáty bez elektrifikácie, s dvojspojkovým automatom S-tronic a k silnejšiemu z nich si budete môcť dokúpiť aj pohon všetkých kolies Quattro Ultra.
Ďalšie verzie už budú mať mild-hybridnú techniku, nie však obyčajnú. Okrem štartér-generátora autá využívajú ďalší malý elektromotor, ktorý poskytne 18 kW (24 koní) a 230 Nm. Umožní aj krátkodobú prevádzku čisto na elektriku, napríklad pri parkovaní a počas státia na križovatke auto nemusí štartovať spaľovací motor vďaka elektrickému kompresoru klimatizácie. Dobíjanie batérie má mať na starosti spomínaný prídavný elektromotor, ktorý pri rekuperácii zvládne 25 kW.
S už spomínaným systémom bude spojené dvojlitrové TDI s výkonom 150 kW (204 koní) a kombinujú ho len s prevodovkou S-tronic. Kto bude chcieť quattro, bude si musieť priplatiť, sériovo dostanete predokolku. Ešte vyššie bude stáť zatiaľ jediný šesťvalec v ponuke, zážihový trojliter vo verzii S5 s výkonom 270 kW (367 koní) a krútiacim momentom 550 Nm, ktorý bude kombinovaný len s S-tronicom a quattrom. Ďalšie motorizácie - konkrétne plug-in hybridy, dorazia neskôr a na jedno nabitie by v čisto elektrickom režime mali zvládnuť až 100 kilometrov.
Predná maska je voči predchodcovi menšia, svetlomety naopak užšie a roztiahnuté viac do šírky. Najväčšou zmenou sú však otvárajúce sa piate dvere so zadným sklom, teda správne pomenovanie by malo byť liftback a nie sedan. Samozrejmosťou sú sériové LED svetlá či príplatkové skvelé matrixové LED.
Voliteľne 3 displeje
Veľkou zmenou je vnútri použitý zakrivený panel, ktorý pripomína ten od BMW. Je tu dvojica displejov OLED, ten pred vodičom má uhlopriečku 11,9 palca a stredový 14,5 palca. Za príplatok vám Audi dodá tretiu obrazovku pred spolujazdcom s uhlopriečkou 10,9 palca. Cena pre náš trh zatiaľ nebola stanovená, na domácom nemeckom trhu bude A5 začínať s dvojlitrovým základným TFSI na 45 200 eur.
zdroj: Audi