Aby sme boli konkrétni… predchádzajúca generácia Audi A6 Avant je ešte stále dostupná, pričom najlacnejšiu verziu poháňa 163-koňová dvojlitrová nafta TDI. Díleri si za ňu účtujú najmenej 57 750 eur.

V prípade novinky budete musieť za najdostupnejší model „vysoliť“ 60 770 eur, ale za uvedenú čiastku dostanete benzínové turbo 2.0 TFSI naladené na 204 koní. A pretože je táto pohonná jednotka dostupná aj vo výbehovom aute pod označením 40 TFSI, máme priame porovnanie – stojí 59 870 eur. Inak povedané, za nový model s dvojlitrovým zážihovým štvorvalcom si navyše priplatíte len vcelku rozumných 900 eur.

Nafta zatiaľ až od 204 koní

Ak budete chcieť 2.0 TDI, dostanete ho, ale ako mild-hybrid s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 400 Nm, pričom spaľovaciemu motoru asistuje malý elektromotor (Audi mu hovorí skratkou PTG) integrovaný do sedemstupňovej automatickej dvojspojkovej prevodovky, ktorý pridáva 24 koní a 230 Nm.

Túto verziu si slovenské zastúpenie značky cení na najmenej 66 900 eur, čo je 6130 eur viac v porovnaní s naftovým základom minulej generácie, ale dostanete vyšší výkon (o 41 koní) i lepšiu priemernú papierovú spotrebu (5,5 až 5,7 l/100 km vs. 5,1 l/100 km novinky).

Drahšie, ale s lepšou spotrebou

Ak nový model porovnáme s rovnako naladeným výbehovým Audi A6 Avant s 204 koňmi a tiež mild-hybridnou technikou, rozdiel je stále pomerne veľký. Staršie prevedenie stálo 61 020 eur, aj keď malo ešte o čosi vyššiu priemernú tabuľkovú spotrebu, konkrétne 5,6 až 5,8 litra nafty na 100 kilometrov.

Aj najnovší Avant je s touto motorizáciou dostupný tiež so systémom Quattro, budete ale musieť siahnuť o dosť hlbšie do vrecka. Predvčerom odhalené auto v tejto verzii vychádza na minimálne 70 280 eur, pričom Audi uvádza spotrebu 5,3 l/100 km.

Konfigurátor je spustený

Zatiaľ posledným variantom novej päťdverovej A6 je 3.0 TFSI Quattro S tronic, opäť s mild-hybridom, ktorý produkuje 367 koní, 550 Nm a opäť je tu malý elektromobil dodávajúci „impulzy“ s maximami na hodnotách 24 koní a 230 Nm. Pre vidlicový šesťvalec vychádza priemerná spotreba podľa metodiky WLTP len 7,0 litra benzínu na 100 km a predajca po vás bude chcieť 84 610 eur.

Pretože na stránkach Audi zatiaľ nie je kompletný cenník a funguje len konfigurátor, odporúčame vám pozrieť sa pre ďalšie detaily priamo na weboch predajcov. V ďalších krokoch nájdete pakety nazvané Tech, Tech Plus, Tech Pro, metalické laky, disky s priemerom od 18 do 21 palcov, niekoľko typov čalúnení a hromadu ďalšej výbavy, ktorou by sme vás len zbytočne zahltili, ak by sme sa snažili vymenovať každú jednu položku.

zdroj: Audi