Ak ste nejaký čas nesledovali automobilové správy a prekvapuje vás, prečo píšeme o Audi A6, keď toto označenie mal dosať len elektrický sedan a kombík a model so spaľovacími motormi mal mať nové meno A7, dôvody sú celkom prozaické. Nemci sa na poslednú chvíľu rozhodli, že to nebude „sedmička“ ale opäť šestka, aj keď automobil na obrázkoch technicky s novou A6 e-tron prakticky vôbec nesúvisí.
Najväčšie kombi od Audi teda opäť ponesie označenie A6 Avant, pričom táto karosárska verzia dostala prednosť pred sedanom, ktorý by mal byť predstavený až o niekoľko mesiacov.
Väčší kufor tentokrát nečakajte
Nový Avant má bez centimetra dĺžku päť metrov, teda presne 4990 milimetrov a je preto o 60 milimetrov dlhší ako predchodca. K tomu šírku 1880 mm a výšku 1640 mm. Nečakajte však, že sa nárast karosérie prejavil aj v batožinovom priestore. Ten je prekvapivo o 60 litrov menší, takže v základe dostanete len 503 litrov, ktoré môžete po sklopení zadných sedadiel zväčšiť na 1534 litrov.
A6 využíva päťprvkové zavesenie vpredu i vzadu a za príplatok si budete môcť objednať vzduchové adaptívne odpruženie, aktívne riadenie zadných kolies i športový diferenciál Quattro. Automobilka sa nezabudla tiež pochváliť novou geometriou prednej nápravy, ktorá by mala zlepšiť odozvu v riadení a zvýšiť spätnú väzbu od vozovky. Konštruktéri práve kvôli tomuto zväčšili odklony kolies, použili tuhšie puzdrá ramien, pevnejší predný stabilizátor a zároveň robustnejšie dimenzovaný hrebeň riadenia.
Dva benzínové a jeden naftový motor
Len pre úplnosť dodávame, že systém riadenia zadných kolies dostanete automaticky s objednávkou Quattra a Audi na novú A6 bude montovať hliníkové disky s priemerom od 18 do 21 palcov.
Základnou pohonnou jednotkou novej „á-šestky“ je dvojlitrový preplňovaný benzínový štvorvalec TFSI s maximálnym výkonom 204 koní a najvyšším krútiacim momentom 340 newtonmetrov. A asi najzvláštnejšie je, že je to obyčajná pohonná jednotka bez elektrifikácie. Avant s ním zvládne akceleráciu z miesta na stovku za 8,3 sekundy a rozbehne sa na 240 kilometrov za hodinu.
Šesťvalec žije
Nad ním bude stáť 48-voltový šesťvalcový mild-hybrid s objemom 3,0 litra. Samotná V6 má 367 koní a 550 newtonmetrov a asistujú mu hneď dva menšie elektromotory. Štartér-generátor pripojený remeňom Audi bližšie nepopisuje, naopak jednotka PTG pripojená na konci osemstupňového automatu pridáva 24 koní a veľmi slušných 230 newtonmetrov.
S touto zostavou a sériovým pohonom Quattro nová A6 zrýchli z 0 na 100 km/h za sympatických 4,7 sekundy a elektronický obmedzovač ju zastaví v rozlete na hranici 250 kilometrov za hodinu.
Zatiaľ poslednou motorizáciou je mild-hybridné TDI! Ide o klasický dvojlitrový štvorvalec naladený na 204 koní a 400 newtonmetrov, ktoré aj v tomto prípade dopĺňa elektrická jednotka PTG, ktorá pridáva 24 koní a 230 Nm. Diesel si budete môcť vybrať s pohonom predných kolies alebo štvorkolkou, pričom prvá verzia dá stovku za 7,9 sekundy a jazdí 241 km/h. Quattro je na stovke za rovných sedem sekúnd, ale je naopak o čosi pomalšie, zvládne 238 km/h.
Priemernú spotrebu Audi zatiaľ neprezradilo, automobilka ale hrdo oznámila veľmi slušný koeficient aerodynamického odporu Cd, ktorý v najlepšej verzii vychádza na 0,25.
Na detaily o výbave ešte čakáme, vieme ale, že A6 bude opäť za príplatok dostupná s audiosystémom Bang & Olufsen, ktorý má reproduktory umiestnené aj v predných hlavových opierkach. Nechýba štvorzónová automatická klimatizácia a objednať si budete môcť aj ionizátor vzduchu či senzor jemného prachu.
Vodič bude mať k dispozícii 12,3-palcový digitálny prístrojový panel, uprostred tróni 14,5-palcová dotyková obrazovka a na prianie si môžete do auta nechať namontovať tretí 10,9-palcový displej pred spolujazdcom.
Cena od...
Na slovenské ceny v tejto chvíli čakáme, v Nemecku však bude najlacnejšie Audi A6 Avant 2.0 TFSI dostupné od 58 000 eur. Za 2.0 TDI s pohonom predných kolies motoristi zaplatia minimálne 61 700 eur a trojlitrový šesťvalec dostanú od 72 600 eur.
zdroj: Audi