Nové Audi A6 e-tron vstúpi na európsky trh v septembri tohto roka, aby sa postavilo konkurenčným elektromobilom BMW i5 a Mercedesu EQE. Ingolstadtská novinka je postavená na novej modulárnej platforme PPE s 800-voltovou architektúrou a od počiatku bude dostupná v dvoch verziách.
Obe majú päťdverovú karosériu a vynikajúcu aerodynamiku. Lepšie je na tom štíhlejší liftback s oficiálnym označením A6 Sportback e-tron, ktorý má Cd len 0,21. A6 Avant e-tron je na tom nepatrne horšie, v aerodynamickom tuneli mu pri skúškach namerali Cd 0,24.
Nemci v tejto chvíli predstavili okrem základného modelu A6 e-tron aj športový variant S6 e-tron. Rozdiel medzi nimi je hlavne v pohone. „Á-šestka“ dostala jeden pri zadnej náprave uložený a samozrejme zadné kolesá roztáčajúci elektromotor naladený na 367 koní.
Novinke to stačí na akceleráciu z miesta na stovku za 5,4 sekundy a maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 kilometrov za hodinu.
S6 e-tron má elektromotory dva, takže tu máme Quattro so systémovým výkonom 370 kW, teda 503 koní. V ostrom režime pri rozjazde potom môžete na chvíľu dostať až 405 kilowattov, teda 551 koní. Krútiaci moment automobilka ani v jednom prípade zatiaľ neuvádza, ale „eSko“ dokáže vystreliť z nuly na 100 km/h za 3,9 sekundy a maximálku má posunutú na hranicu 240 kilometrov za hodinu.
Audi plánuje časom uviesť na trh aj štandardnú menšiu lítiovo-iónovú batériu, ale v tejto chvíli predstavuje autá s tým najlepším, čo má. Konkrétne akumulátor zostavený zo 180 prizmatických článkov, ktoré majú celkovú kapacitu 100 kWh, z toho využiteľných 94,9 kilowatthodiny.
Najväčší dojazd ponúkne jednomotorová A6 Sportback e-tron, 756 kilometrov. Avant zvládne podľa WLTP na jedno nabitie 720 kilometrov a možno by sme mohli dodať, že systém dokáže rekuperovať maximálnym výkonom 220 kW.
Silnejšie Audi S6 e-tron je na tom s akčným rádiusom logicky o čosi horšie. Sportback dá 675 kilometrov a pre Avant automobilka uvádza hodnotu 647 kilometrov.
Vďaka spomínanej 800-voltovej architektúre novinka zvláda maximálny nabíjací výkon 270 kW. To okrem iného znamená, že v ideálnych podmienkach môžete dojazd predĺžiť za 10 min až o 310 kilometrov, a batériu dostanete z 10 na 80 percent za 21 minút. Integrovaná nabíjačka má len 11 kW, ale Audi sľubuje, že časom dorazí aj 22-kilowattová.
Ak vás zaujímajú podrobnejšie technické detaily, mohli by sme dodať, že kolesá (od 19 do 21 palcov) nového Audi využívajú vpredu i vzadu pomerne komplikované päťprvkové zavesenie. A6 má v sérii klasické vinuté oceľové pružiny, ale tie môžete za príplatok vymeniť za adaptívny vzduchový podvozok. Vyspelejšia konštrukcia je potom štandardom pre model S6.
V interiéri nájdete zakrivený panoramatický displej MMI s technológiou OLED, pričom vodič má pred sebou 11,9-palcový digitálny prístrojový panel, uprostred tróni 14,5palcová dotyková obrazovka a pred spolujazdcom nájdete ďalší, 10,9palcový displej.
Infotainment využíva pripojenie na Audi Application Store, kde si môžete stiahnuť aplikácie tretí strán, ako je napríklad YouTube. Nechýba umelá inteligencia od OpenAI, teda rozhranie ChatGPT integrované do hlasového ovládania a za príplatok si môžete objednať trebárs head-up displej s rozšírenou realitou, panoramatickú strechu s digitálnou „clonou“, ktorá mení priehľadnosť elektronicky, vďaka polymérom, prípadne audio Bang & Olufsen s 20 reproduktormi a výkonom 830 wattov. Štyri z nich sú potom namontované priamo do hlavových opierok predných sedadiel.
Nové Audi A6 a S6 e-tron bude dostupné s ôsmimi základnými lakmi a poznáme dokonca už i ceny pre nemecký trh. Základ stojí 75 600 eur, Avant vyjde zákazníkov na 77 250 eur, zatiaľ čo S6 je citeľne drahšia. Sportback vychádza na minimálne 99 500 eur a za S6 Avant e-tron dáte najmenej 101 150 eur.
zdroj: Audi