Podobne ako v prípade nedávno predstaveného kombi Avant, aj Sedan alebo Limuzína novej generácie Audi A6 je nápadne podobná menšej novej A5. Tieto autá vyzerajú analogicky až do tej miery, že mnohým môže robiť problém rozoznať ich v premávke.

Audi sa už pri premiére modelu A6 Avant pochválilo veľmi slušným koeficientom aerodynamického odporu Cd len 0,25, sedan je však na tom ešte lepšie. Automobilka uvádza hodnotu 0,23 a auto za to vďačí okrem iného aktívnym lamelám chladiaceho systému za mriežkou, vertikálnym otvorom v prednom nárazníku, ktoré usmerňujú prúdenie vzduchu okolo kolies a ďalším drobným detailom, ako je napríklad odtrhová hrana na veku batožinového priestoru.

PPC, nie PPE

Rovnako ako Avant, aj sedan je samozrejme postavený na novej modulárnej platforme PPC, teda Premium Platform Combustion, ktorá odkazuje na základy využívajúce spaľovacie motory. Toto šasi využíva tiež nová Q5, A5, zatiaľ čo elektrická A6 e-tron má pod karosériou platformu PPE (Premium Platform Electric) spoločnú s Porsche Macan.

Asi by sme mohli upozorniť ešte na pár ďalších exteriérových detailov, ako sú napríklad zapustené kľučky dverí, sériové hliníkové osemnástky či vždy dodávané diódové svetlá, ktoré je možné za príplatok upgradovať na verziu Matrix.

Už v prípade Avantu sme poukázali na fakt, že má v porovnaní s predchodcom nápadne menší batožinový priestor (o 60 litrov) a ponúka len 503, respektíve po sklopení zadných sedadiel 1534 litrov. Sedan v tomto smere nie je iný. V základe má 492 litrov, čo je presne o 10 litrov menej v porovnaní s elektrickou A6 e-tron Sportback a mild-hybridná nová A6 má dokonca len 452 litrov!

V6 i TDI

Pokiaľ ide o motorizácie, nová štvordverová A6 bude spočiatku spoliehať na tri rôzne motory, rovnako ako Avant. Na najnižšom stupienku je dvojlitrový benzínový štvorvalec TFSI s pohonom predných kolies, ktorý produkuje 204 koní a 340 Nm. Na stovke je za 8,2 sekundy, najvyššiu rýchlosť je 244 km/h a podľa WLTP jazdí v priemere za 6,9 až 7,8 litra na 100 km.

PTG ako mild-hybrid

Táto jednotka je prekvapivo bez elektrifikácie, tú naopak v podobe mild-hybridu ponúka dvojlitrové TDI, pričom doplnkový elektromotor nie je umiestnený medzi motorom a prevodovkou, ale je spojený s výstupom 7-stupňového dvojspojkového automatu. Audi elektrickej jednotke hovorí PTG, má 24 koní a 230 newtonmetrov, ktoré auto kombinuje s 204 koňmi a 400 Nm naftového agregátu.

Táto verzia je schopná akcelerovať z miesta na stovku za 7,8 sekundy a najvyššiu rýchlosť má na chlp rovnakú s benzínom, teda 244 km/h. Spotreba? Papierovo len 4,8 až 5,6 litra na 100 kilometrov.

Nechýba ani Quattro, ale s lamelovou spojkou

2.0 TDI si budete môcť objednať aj so systémom Quattro Ultra s elektronicky ovládanou lamelovou spojkou, ktorá dokáže v extréme preniesť na zadnú nápravu 70 percent výkonu, čo sa podpísalo aj na čase zrýchlenia z 0 na 100 km/h. Diesel 4x4 to zvládne za 6,9 sekundy, maximálka je len nepatrne horšia (243 km/h), zatiaľ čo priemerná spotreba stúpne na 5,0 až 5,8 litra nafty na 100 km.

Vrcholné nové Audi A6 je v tejto poháňané zážihovým trojlitrovým vidlicovým šesťvalcom s najvyšším výkonom 367 koní a 550 Nm, ku ktorým pridáva PTG svojich 24 koní a 230 Nm. 3.0 V6 je automaticky spojená s pohonom Quattro, na stovke je za 4,7 sekundy a maximálka je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Spotreba pritom vychádza na len 6,7 až 7,7 l/100 km.

Nepatrne väčšia

Nová A6 má dĺžku 4,99 metra, šírku necelých 1,88 metra a rázvor 2927 milimetrov. V porovnaní s predchodcom narástla o 60 mm, zatiaľ čo vzdialenosť náprav poskočila len o zanedbateľné 3 milimetre.

Štandardne vám Audi dodá novú A6 s päťprvkovým predným i zadným zavesením, pričom veľká časť ramien je vyrobená z hliníka. V sérii máte vinuté pružiny, ale objednať si môžete o 20 milimetrov znížený podvozok paketu S line alebo rovno adaptívne vzduchové odpruženie s elektronicky riadenými tlmičmi.

Najvyšší stupeň je dostupný len s pohonom Quattro, ale potom si môžete objednať tiež systém riadenia zadných kolies, ktorý ich dokáže natočiť v rozsahu 5 stupňov do jednej alebo druhej strany (a smeru v závislosti na rýchlosti).

Výroba Audi A6 sa rozbieha v  Neckarsulme a objednávkový systém má byť spustený v priebehu najbližších dní. So základným motorom 2.0 TFSI bude sedan v Nemecku dostupný od 55 500 eur. Dodávky zákazníkom začnú v lete 2025.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Audi