Nové Audi A7 ponúkne za príplatok aj laserové svetlá.
Elegantné športovo strihnuté GranTourismo je dlhé 4 969 mm, rázvor má dĺžku 2 926 mm. Bočný profil prezradí skosenú zadnú časť, na ktorej konci je integrovaný spojler. Ten sa automaticky vysunie pri rýchlosti nad 120 km/h. Zadná časť pripomína moderné modely Porsche, zadné svetlá sú totiž spojené svetelný pásom. Tento dizajnový prvok postupne prinesú aj ďalšie modely Audi.
K dispozícii bude aj laser
Predná časť zaujme veľkou mriežkou Singleframe, ktoré je ešte širšia ako v modeli A8. Po jej okrajoch sú nové LED svetlomety, ktoré za príplatok ponúkajú technológiu Matrix s vyrezávaním svetelného lúča a laser pre diaľkový režim.
Interiér má horizontálnu líniu prvkov, po vzore A8 prináša tretí displej pre ovládanie klimatizácie. Množstvo „klasických“ tlačidiel tak nahrádzajú vo veľkej miere dotykové obrazovky, v tomto prípade aspoň nebudete musieť pre zmenu teploty vchádzať do menu, bude to stále prítomné na prvý dotyk.
LED Matrix ponúknu aj laserový diaľkový režim.
Od budúceho roka bude k dispozícii autonómny parkovací asistent s diaľkovým ovládaním. Voliteľné bude tiež natáčanie zadných kolies. Pri nízkych rýchlostiach sa budú zadné kolesá natáčať proti smeru predných, pri rýchlosti nad 60 km/h ich bude elektronika natáčať v smere predných kolies. Zákazník si bude môcť vybrať zo 4 podvozkov, štandardného s oceľovými pružinami, športového so znížením, elektronicky ovládaných tlmičov alebo vzduchového podvozku.
Mild hybridný systém pracuje s lítium-iónovým akumulátorom, pri rekuperácii dokáže generovať až 12 kW. Pri rýchlosti medzi 55 až 160 km/h dokáže systém úplne vypnúť motor a vozidlo plachtiť na vlastnú zotrvačnú energiu.
Dotyková časť pre ovládanie klimatizácie nahrádza klasické tlačidlá a otočné ovládače.
Na začiatku bude v predaji s motorom 3,0 V6 TFSI s maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a krútiacim momentom 500 Nm. Motor je spojený so 7-stupňovou prevodovkou S-tronic, na 100 km/h akceleruje za 5,3 sekundy. Za to vďačí aj pohonu všetkých kolies quattro. Ďalšie štvor- a šesťvalcové motory, tak isto vznetové aj zážihové, budú nasledovať neskôr po začiatku výroby. Samozrejme sa očakávajú aj verzie S a RS7. Základná cena začína na nemeckom trhu od 67 800 eur (A7 55 TFSI quattro S tronic).