Zaujímavo pôsobí veľký nápis quattro v spodnej časti prednej masky.

Zaujímavo pôsobí veľký nápis quattro v spodnej časti prednej masky.

Odchádzajúca RS 6 Avant má pod kapotou 427 kW (580 k) a 650 Nm. Novinka má silu 412 kW (560 k) v rozpätí otáčok od 5700 do 6700. Maximálny krútiaci moment 700 Nm leží v pásme 1750 až 5500 otáčok. Šprint z 0 na 100 km/h trvá len 3,9 sekundy. Predchádzajúca verzia na to potrebuje 4,6 sekundy. Nová maximálna maximálka je 305 km/h (paket Dynamic Plus). Audi ju však môže priškrtiť na 280 alebo 250 km/h. Ponuka prevodoviek je chudobná. Výkon na všetky štyri kolesá prenáša len 8 stupňový automat.

Audi okrem downsizingu napchalo do RS 6 Avant aj ďalšie systémy, ktoré zachránia našu planétu. V prípade nepotreby systém COD odpojí 4 valce. Kombinovaná spotreba tak mohla na papieri klesnúť o 40% na 9,8 l/100 km. RS 4 bude ako správny ekológ navyše na semaforoch vypínať motor vďaka systému štart/stop.

Downsizing sa v tomto prípade vydaril. Počet koní síce mierne poklesol, no jazdná dynamika je na tom lepšie. Audi si mohlo odpustiť systém štart/stop, no ekológia nepustí. Kým nejde zvuk motora z reproduktorov, tak je všetko v poriadku.

Novinka však zhodila 100 kg a odvezie až 1680 litrov nákladu. Okrem vylepšovania vzťahov s prírodou, má kombi poriadne agresívny dizajn. V prednom nárazníku sú veľké chladiace otvory. Vzadu je strešný spojler, integrovaný difúzor a dvojica koncoviek výfuku. RS 6 pevne stojí na 20 palcových kolesách, ktoré za príplatok môžu nahradiť dvadsať jednotky.

Audi RS 6 Avant má v štandarde pneumatické pruženie. Dokúpiť si môžete tvrdší podvozok s funkciou Dynamic Ride Control. Stabilizačný systém sa dá v oboch prípadoch úplne deaktivovať. Za kolesami sú 6 piestové strmene s 390 mm kotúčmi. Vo voliteľnej výbave sú aj 420 mm keramické kotúče.

Interiér dostal kožu, Altancaru a karbón. Multimediálny systém MMI dostane za príplatok aj head- up displej. RS 6 Avant má vzadu 2 samostatné športové sedadlá. Na želanie zákazníci dostanú štandardnú trojmiestnu lavicu. Ozvučenie v interiéri zabezpečuje audiosystém Bang & Olufsen s 15 reproduktormi.

Premiéru bude mať novinka buď v januári na autosalóne v Detroite, alebo až v Ženeve.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: Audi dáva Q8 zelenú. Skončia dobré časy pre BMW X6?

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov