Mali ste pocit, že Jaguar nedávno predviedol šokujúcu kampaň, ktorou ukončí výrobu áut so spaľovacími motormi a prejde na štylisticky divoké nové elektromobily? Tak sa pozrite, čo sú ochotní urobiť Nemci, aby nestratili svoje pozície na najväčšom automobilovom trhu na svete.
Štyri kruhy, ešte donedávna neoddeliteľný symbol Audi je preč a namiesto neho v Čína začína nová značka nazvaná AUDI, ktorá nepotrebuje pôvodné logo.
S pomocou MG
Výsledkom je kombi-hatchback s názvom E5 Sportback, pričom nové AUDI má by akousi podznačkou hlavnej automobilky Audi, ktorá na čínskom trhu ďalej pokračuje.
Modely bez štyroch kruhov majú byť navrhované pre špecifické požiadavky tamojších zákazníkov a samozrejme aj v tomto prípade ide o elektromobil. Ingolstadt o ňom hovorí ako o vozidle „vyvinutom v Číne pre Čínu“, pričom vzniklo v spolupráci s aj u nás veľmi dobre známym domácim koncernom SAIC, vlastníkom značky MG!
Ako vlaňajší koncept
Novinka je štylisticky v zásade verná vlaňajšiemu konceptu AUDI E a dokonca ostal zachovaný nielen konkrétny odtieň laku, ale do série sa dostáva i kamerový systém namiesto klasických vonkajších spätných zrkadiel. Mali by sme však zdôrazniť, že sa dizajnom kompletne rozchádza s tým, čo momentálne produkuje značka v Nemecku.
E5 Sportback bude dostupný buď s pohonom zadných kolies alebo s dvojicou elektromotorov a pohonom oboch náprav nazvaným tentoraz tradične Quattro. Štvorkolka ponúkne maximálny systémový výkon až 579 kilowattov, teda 787 koní a s touto výbavou zvládne šprint z miesta na stovku za 3,4 sekundy.
S 800-V architektúrou
Audi hovorí o dojazde až 770 kilometrov, netušíme však, či ide o údaj podľa významne optimistickejšej čínskej metodiky CLTC, alebo firma uvádza hodnotu podľa WLTP. Aj kvôli zameraniu vozidla tipujeme skôr druhú možnosť, ale to nám musí výrobca ešte potvrdiť.
Nový E5 Sportback je postavený na modulárnej platforme ADP (Advanced Digitalized Platfor), je vybavená 800-voltovou architektúrou pre ultra rýchle nabíjanie, ktoré by malo v priebehu 10 minút predĺžiť dojazd o 370 kilometrov.
Žiadne béčko
Aj keď sa môže zdať, že ide o nemecký „B-tím“ pre Čínu, technika Sportbacku hovorí niečo iné. Napríklad podvozok využíva vzduchové odpruženie s adaptívnymi tlmičmi, ktoré boli podľa autorov ladené v Nemecku. A ak sa pozorne pozriete, nad hranou čelného okna objavíte lidar, ktorý bude slúžiť pokročilým asistenčným systémom a čiastočne autonómnemu riadeniu.
Podobne zaujímavo vyzerá tiež interiér. Ten je z väčšej časti potiahnutý materiálom pripomínajúcim semiš, pričom palubnej doske dominuje veľká 27-palcová obrazovka doplnená po stranách menšími displejmi, ktoré slúžia ako výstup pre spomínané kamery.
Nie je posledné
AUDI E5 Sportback s dĺžkou 4870 mm, šírkou 1990 mm, výškou 1460 mm a rázvorom náprav 2950 milimetrov sa začne predávať v Číne už v priebehu tohto leta, pričom vo výbave by mala mať podľa tamojších zdrojov (a vo vrcholnej forme) batériu s kapacitou 100 kilowatthodín.
V roku 2026 a 2027 budú potom nasledovať dva ďalšie modely bez štyroch kruhov, ktoré sa stanú súčasťou projektu, ktoré Audi popisuje ako „najväčšia produktová iniciatíva“.
zdroj: Audi