Šéf spoločnosti Markus Duesmann popisuje tento čisto elektrický sedan ako „najdôležitejšie vozidlo pre Audi“. Od uvedenia na trh budú mať kupujúci na výber z dvoch modelov a to e-tron GT quattro a RS e-tron GT. Obe verzie používajú elektrický pohon kombináciou dvoch elektromotorov (na každej náprave jeden) a pohonom všetkých kolies. Gran Turismo s elektrickým pohonom sa začne predávať na jar 2021.
Elektrické, športové a progresívne
Podľa vezie jeho elektromotory poskytujú systémový výkon 350 kW (476 koní) a 630 Nm, alebo 440 kW (598 koní) a 830 Nm. Zrýchlenie 0 - 100 km/h za 4,1, respektíve 3,3 sekundy (RS e-tron GT), maximálna rýchlosť 245/250 km/h. Rovnako dôležitý ak nie dôležitejší údaj je dojazd na jedno nabitie. Nové Audi e-tron GT dostane batériu s kapacitou 88 kWh, ktorá poskytne dojazd podľa WLTP 488 kilometrov. K dispozícii je aj rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom do 270 kW. Pri maximálnom výkone nabíjania by tak malo stačiť 5 minút na nabitie približne 100 kilometrov jazdy. Podvozok je skĺbenie dynamiky a komfortu. Prispievajú k tomu technológie ako Audi drive select, riadenie všetkých kolies, adaptívne tlmiče pruženia s reguláciou charakteristiky, trojkomorové vzduchové pruženie, pohon všetkých kolies a uzávierka diferenciálu zadnej nápravy. Audi e-tron GT poskytuje tiež vysokú úroveň digitálnej konektivity. Infotainment, online služby Audi connect a asistenčné systémy reprezentujú najnovší stav techniky.
Interiér
Na palubnej doske e-tron GT je niekoľko digitálnych displejov spolu s luxusným obložením. Centrálna obrazovka má 10,1 palca a komunikuje s ovládacími prvkami na volante a softvérom na rozpoznávanie hlasu. K dispozícii je tiež bezdrôtové nabíjanie a zvukový systém Bang & Olufsen so 16 reproduktormi. Audi ponúka kožený interiér s rôznymi farebnými možnosťami, ako aj balíček bez kože, ktorý využíva recyklované materiály. Samozrejmosťou je dostatok dostupných luxusných funkcií. Medzi vrcholné možnosti patrí ambientné osvetlenie interiéru, head-up displej, vyhrievané a chladené predné sedadlá s masážnymi funkciami a ďalšie. Audi tvrdí, že cestujúci na predných sedadlách sedia nízko pri zemi, čo dodáva športovejší pocit pri riadení. Na zadných sedadlách je údajne tiež dostatok miesta a to aj pre dospelých.
Zdroj: Audi
Odpovedalo 77 ľudí