Aplikácia pre smartfóny „Audi MMI connect“ obsahuje dve takzvané podaplikácie. Prvou z nich je myCarManager, vďaka ktorej si môžete skontrolovať, či je auto zamknuté, či sú otvorené okná alebo stav nádrže a dojazd vozidla. Okrem toho ponúka Audi odomknutie mobilom či hodinkami alebo zapnúť nezávislé kúrenie (ak ste si ho dopriali v príplatkovej výbave). Druhou tzv. podaplikáciou je myService. Táto vám umožní zahlásiť sa na ďalší servis alebo si zmeniť termín už zahláseného servisu v prípade, že vám do toho niečo prišlo.
Viacero vymožeností
Okrem spomenutých vlastností ponúka aplikácia ďaleko viac vymožeností, akými sú napríklad informácie o množstve oleja v motore alebo o varovných hláseniach vozidla. Zaujímavý sa môže javiť tzv. „Hľadač auta“, ktorý v prípade, že majiteľ trpí sklerózou, nájde miesto, kde zaparkoval, majiteľa k svojmu autu dovedie a povie mu, ako dlho auto na parkovacom mieste stálo. Táto funkcia má majiteľovi pomôcť, aby napríklad neprešvihol čas parkovania zdarma a bude zrejme nápomocná aj pri krádežiach, kým zlodeji neprídu na spôsob, ako systém deaktivovať.
Po mnohých správach o odcudzení vozidiel s bezkľúčovým štartovaním a úniku informácií z multimediálnych zariadení aút sa určite mnohí z vás pýtajú, či nie je nebezpečné odomykať, resp. zamykať auto pomocou telefónu. Audi tvrdí, že nie. Informácie vysielané z auta do telefónu alebo pokyny vysielané z telefónu do auta vraj nikdy neprúdia bezprostredne medzi autom a telefónom. Médiom je v tomto prípade Audi server, o ktorom Audi tvrdí, že je bezpečný aj vďaka opakovanej autorizácii pri spomínanom odomykaní/zamykaní auta.
Na to, aby ste mohli aplikáciu používať, budete potrebovať špeciálny PIN kód. PIN nebude pridelený. Každý zákazník si vyberie čísla podľa vlastného gusta. Účet môže používať maximálne päť osôb a počet aút, ktoré môžu komunikovať s jedným účtom, je takisto päť.
Podaplikácia myService má na starosti okrem vybavovania termínov servisovania auta ešte jednu zásadnú funkciu. V prípade havárie vozidla, pri ktorej napríklad vystrelili airbagy, okamžite vyšle informácie do Audi centra pre núdzové volania. V tomto centre sa zozbierajú údaje ako GPS súradnice miesta nehody, smer jazdy alebo počet cestujúcich vo vozidle. Ďalej sa s posádkou vozidla pokúsi nadviazať kontakt trénovaný personál a získať tak cenné informácie od šoféra alebo niektorého z cestujúcich v rodnom jazyku konkrétnej osoby. V prípade, že nikto neodpovedá, vyšle centrum na miesto záchranku. Táto funkcia môže byť aktivovaná aj manuálne, stlačením núdzového tlačidla. Auto dokáže nadviazať komunikáciu s centrom aj v prípade, že batéria sa buď vybila alebo zničila.
V Nemecku a vo väčšine európskych krajín sú tieto služby na desať rokov grátis. Samotný balíček Audi connect však už grátis nie je a jeho cena je 250 eur. Tok informácii a spojenie s posádkou zabezpečí zariadenie podobné mobilnému telefónu so zabudovanou SIM kartou v útrobách vozidla.