Tretia generácia Q5 sa bude vyrábať v mexickom San José Chiapa. Dôvod je prozaický. Pre Audi je dôležitý blízky severoamerický trh.

Ide o prvé SUV postavené na novej platforme Premium Platform Combustion (PPC), využíva ju však tiež nové Audi A5.

Novinka bude štandardne využívať oceľové pružiny a pasívne tlmiče, za príplatok zákazníci dostanú vzduchové odpruženie a adaptívne tlmiče. Progresívne riadenie je tiež v sérii.

Karoséria môže byť lakovaná jedenástimi základnými farbami, disky majú priemer od 17 do 21 palcov, pričom tie najväčšie sú v jednej z verzií kované.

Zatiaľ len mild-hybridy

Zadné svetlá OLED zvládajú osem individuálnych svetelných podpisov a ten istý počet individuálnych nastavení ponúkajú tiež predné Matrix LED.

Zo začiatku bude Audi Q5 predávané len s čiastočne elektrifikovanými motormi, neskôr počítajte i s príchodom plug-in hybridov. V prvej fáze dorazia mild-hybridy, ktoré využívajú malý prídavný elektromotor s výkonom 24 koní a krútiacim momentom 230 Nm. Ten im umožňuje napríklad manévrovanie pri parkovaní čisto na elektrinu. Energiu pritom dodá prídavná trakčná batéria s kapacitou 1,7 kilowatthodiny.

Do systému je zaradený tiež štartér-generátor spojený so spaľovacím motorom pomocou remeňa. A vozidlo dokáže rekuperovať výkonom 25 kW. Súčasťou každého modelu je potom štandardne 7-stupňová automatická dvojspojková prevodovka s obchodným označením S tronic.

Vyššie spomínaná 48-voltová mild-hybridná technika je súčasťou 2.0 TFSI s výkonom 204 koní a krútiacim momentom 340 Nm. Benzínový dvojliter bude dostupný s pohonom predných kolies alebo systémom Quattro za príplatok.

Ďalším v poradí je diesel 2.0 TDI (EA288 evo) s výkonom 204 koní a maximálnym krútiacim momentom 400 Nm. Ten bude zo začiatku k dispozícii výlučne ako Quattro.

Vrcholným modelom bude zatiaľ Audi SQ5, ktorému pod prednou kapotou pracuje 3.0 V6 TFSI. Pohonná jednotka bude mať pre vodiča k dispozícii 367 koní a krútiaci moment 500 newtonmetrov.

Vodič má pred sebou 11,9-palcový digitálny prístrojový panel a uprostred sa našlo miesto pre 14,5-palcovú dotykovú obrazovku. Dodatočne sa dá potom objednať 10,9-palcový dotykový displej pre spolujazdca.

V Q5 nechýba hlasové ovládanie s integrovaným AI a avatarom, ktorý je na centrálnej obrazovke, ale premieta sa i na konfigurovateľný head-up displej.

Infotainment pracuje s rozhraním Android Automotive OS, zvláda bezdrôtové aktualizácie a vo vyšších výbavách nájdete audiosystém Bang & Olufsen Premium Sound so 16 reproduktormi a výkonom 685 wattov.

Posádka vpredu môže využiť chladenú indukčnú nabíjačku mobilov s výkonom 15 wattov a dva konektory USB C, ktoré majú príkon 60 wattov. Zadné USB C zvládajú dokonca 100 wattov.

Zadná lavica Q5 sa dá posúvať v pozdĺžnom smere a nastavovať sklon operadiel. Základný objem batožinového priestoru Audi zatiaľ neuviedlo, ale maximum po sklopení sedadiel je 1473 litrov.

Uvedenie na trh prebehne v prvom kvartáli 2025 a Nemci si budú môcť objednať prvé autá už od septembra tohto roka. Za 2.0 TFSI dajú 52 300 eur, identicky motorizované Quattro vychádza na 54 650 eur, TDI je za 57 100 eur a za vrcholné SQ5 zákazníci zaplatia minimálne 82 900 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov