Novinka je zatiaľ prezentovaná ako prototyp, vieme ale, že vozidlo na fotografiách je z 90 percent hotové, navyše sériový produkt bude mať svetovú premiéru už koncom tohto roka.
Audi Q6 e-tron využíva najnovšiu modulárnu platformu PPE (Premium Platform Electric), ktorá vznikla priamou kooperáciou technikov z Ingolstadu a Zuffenhausenu. Porsche má vďaka tomu takmer hotový elektrický Macan, ktorý čoskoro doplní verziu so spaľovacím motorom a časom by mal na rovnakých základoch doraziť tiež batériový Cayenne.
Q6 a Macan do zásuvky na tom budú príbuzenským vzťahom v podstate rovnako ako sa má Porsche Taycan k Audi e-tron GT. Sú to technicky identické vozidlá s vlastným dizajnom a individuálne doladenými detailmi.
Audi tiež pripomína, že modularita PPE bude využitá pri vývoji ďalších nových modelov. Konkrétne označenia nespomína, pripomína len crossovery, SUV, ale tiež karosárske verzie Sportback a Avant, britský Autocar však už zo svojich obvykle dobre informovaných zdrojov vytiahol, že na tejto báze vznikne Audi A4, zrejme tiež A6 a určite i ďalšie modely (po novom dostanú elektromobily párne číslo, autá so spaľovacími motormi nepárne – nástupcom A4 preto bude model A5).
Pôvodne mali byť obe elektrické SUV na trhu už v roku 2023, kvôli problémom s vývojom softwaru internej dcérskej firmy Cariad muselo Audi i Porsche odložiť uvedenie na trh o rok a jedným z dôsledkov týchto problémov je tiež strata miesta najvyššieho šéfa Audi, Markusa Duesmanna, ktorého 1. septembra nahradí Gernot Döllner. Ale k veci...
Nemci neskromne dodávajú, že Q6 predefinuje štandardy medzi elektromobilmi, pokiaľ ide o výkon, dojazd či nabíjanie. Konkrétne čísla síce neuvádza, ale v rámci prvých testov predsériovými autami Audi niektoré hodnoty zverejnilo.
Funkčný prototyp bol vybavený dvojicou elektromotorov (predný asynchrónny, zadný synchrónny) s kombinovaným maximálnym výkonom 400 koní. Medzi nápravami mala táto verzia akumulátor s kapacitou 100 kWh a automobilka prezradila, že vďaka nej by nové SUV malo mať dojazd 600 kilometrov.
PPE využíva navyše 800-voltovú architektúru, čo umožní majiteľom nabíjať tento model na rýchlonabíjačkách s jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 270 kilowattov.
Autocar, ktorý novinku už vyskúšal, hovorí, že batéria je dostatočne štíhla, aby neuberala priestor pre nohy posádky, respektíve aby zbytočne nezvyšovala základný pontón. Vynikajúco vraj funguje vzduchom odpružený podvozok, naopak interiér bol zamaskovaný, ale čakať vraj máme „dramaticky prepracovanú palubnú dosku s novým rozhraním MMI“.
Čo sa na prototype nedá prehliadnuť, sú predné svetlá delené veľmi podobným spôsobom, ako to predviedlo BMW v prípade sedmičky či SUV X7. Tento detail Audi asi zdôrazňovať nebude, naopak ale pripomína, že auto dostane druhú generáciu zadných organických diód alebo tiež OLED a vpredu budú pracovať maticové LED.
zdroj: Audi