Pre Audi to nebola ľahká cesta. Kvôli problémom s vývojom softwaru, ladením systémov a testovaním Nemci odložili premiéru Q6 e-tron hneď niekoľkokrát. Pôvodne mala byť na trhu už v roku 2022 a neúspechy, podarilo sa to však až v tejto chvíli.

Nové elektrické SUV stojí na úplne novej modulárnej platforme PPE, ktorú Audi vyvinulo v spolupráci s Porsche a je na nej postavený i nový Macan.

Q6 e-tron má dĺžku 4771 mm, šírku 1939 mm, výšku 1648 mm a rázvor náprav 2899 milimetrov. Auto ponúkne cestujúcim batožinový priestor s objemom 526 litrov, ktorý sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 zväčšíte na 1529 litrov. Nechýba ani frunk, teda predný kufor s objemom 64 litrov.

Batéria auta je integrovaná priamo do konštrukcie podlahy, pričom lítiovo-iónová jednotka je zložená z 12 modulov, ktoré tvorí celkovo 180 prizmatických (v tvare kvádra) článkov. Celková kapacita akumulátora je rovných 100 kWh, využiteľných z toho je 94,9 kilowatthodiny.

Podľa Audi to stačí na dojazd 625 kilometrov a vďaka 800-voltovej architektúre systémy zvládnu nabíjanie jednosmerným prúdom s výkonom 270 kW. To okrem iného znamená, že z 10 na 80 percent batériu dostanete za 21 minút a v priebehu 10-minútového nabíjania môžete predĺžiť dojazd o 255 kilometrov. Nabíjanie striedavým prúdom bude o dosť pomalšie, Audi uvádza výkon 11 kW.

Elektrické Quattro

Od počiatku budú dostupné dva modely, oba s dvojicou elektromotorov a názvom Quattro, takže tu logicky máme autá s pohonom 4x4. Slabšia Q6 e-tron je naladená na 285 kW, teda 388 koní, s ktorými zvládne šprint z miesta na stovku za 5,9 sekundy a jej maximálna rýchlosť je obmedzená na 210 km/h.

Pretože RS Q6 nie je vylúčená, jej miesto zatiaľ zastúpi verzia SQ6 e-tron. Má 380 kW, inak povedané 517 koní a s touto výbavou elektrické SUV zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy. Posúva sa tiež najvyššia rýchlosť, konkrétne na 230 kilometrov za hodinu. Audi zároveň sľubuje, že časom uvedie na trh model s pohonom len zadných kolies.

Nemci už pri premiére prototypov zdôrazňovali moderné svetlá a do popredia ich tlačia aj s oficiálnou premiérou. Elektrická Q6 dostala takzvaný aktívny digitálny svetelný podpis. V preklade do zrozumiteľnej reči to znamená, že si budete môcť vybrať z ôsmych dostupných vzorov denného svietenia vpredu, zatiaľ čo zadné OLED sú zložené z 360 samostatne ovládaných segmentov a tiež vám umožnia voliť si z rôznych vopred definovaných tvarov.

Pokiaľ ide o interiér, Audi prepriaha na palubnú dosku, ktorá pripomína napríklad nové modely od BMW, akurát má viac displejov. Priamo pred vodičom je digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 11,9 palca, ktorá je spojená so 14,5palcovým dotykovým panelom MMI. Pred spolujazdcom je potom ďalšia 10,9palcová obrazovka.

Súčasťou infotainmetu je hlasový asistent s AI, ktorý rozpoznáva viac ako 800 hlasových povelov, ale tiež audiosystém Bang & Olufsen s 20 reproduktormi a výkonom 830 wattov. Za príplatok potom bude dostupný i head-up displej s rozšírenou realitou.

Audi spustí na domácom trhu objednávkový systém už v priebehu tohto mesiaca. Q6 e-tron bude stáť minimálne 74 400 eur, zatiaľ čo za SQ6 si automobilka od zákazníkov vypýta najmenej 93 800 eur. Prvé autá sa ku klientele dostanú v treťom kvartáli 2024.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Audi