Audi udáva hmotnosť verzie 3.0 TDI len 1995 kg, čo je najmenej v triede. S benzínovým V6 motorom dokonca ešte o 25 kg menej. To sa odrazí na jazdných vlastnostiach a spotrebe.
Čo sa týka dizajnu, tak automobil „zhranateľ“ a to najmä v prednej časti, nepôsobí takým masívnym dojmom. Zadok je skôr evolúcia predchodcu a pri pohľade naň, si Q7 určite nepomýlite. Rozmery má ale stále veľké, na dĺžku 5,05 m, na šírku 1,94 m a na výšku 1,74 m. Rázvor náprav má bez centimetra rovné 3 metre. Podľa Audi má byť tento automobil najtichší v triede. V interiéri kraľuje veľký displej a dizajn palubnej dosky pripomína trochu nový Passat, hlavne línia výduchov ventilátorov nadväzujúca na prednú časť v kombinácii s displejom namiesto klasických analógových. Nechýba ani celá nových asistenčných a bezpečnostných prvkov, nový informačno-zábavný systém MMI a aj svetlá Matrix LED. Naďalej sa bude dať objednať aj v 7-miestnom prevedení. Paleta motorov bude obsahovať okrem osemvalcov aj dva trojlitrové šesťvalce. Turbodiesel s výkonom 272 koní a krútiacim momentom 600 Nm a benzínový s výkonom 333 koní a krútiacim 440 Nm.
Pre milovníkov hybridov budú k dispozícii rovno dve plug-in hybridné verzie, jedna z nich v menej používanej kombinácii s turbodieselovým motorom, ako to napríklad používa Mercedes-Benz. Naftový sa bude volať Audi Q7 e-tron quattro. Výkon celej sústavy činí 374 koní a 700 Nm. Audi uvádza kombinovanú spotrebu 1,7 l/100km, čo môžeme v kľude aj teraz a bez testu označiť v reálnom svete ako nereálne! Samozrejme, NEDC test tento nezmysel iste dokázal. Mimochodom, spomínaný dieselový šesťvalec by mal mať 5,7 l/100km. Oficiálna premiéra automobilu bude na januárovom autosalóne v Detroite.