Ak by sme šli podľa hierarchie Audi, tak by Audi Q8 malo byť väčšie ako Q7. Nie je to však tak, novinka je skôr dynamickejšou verziou Q7, o niečo kratšia a v zadnej časti viac „skosená“. Úpravou prešla aj celá predná časť.
Nová Q8-mička nie je len prerastenou Q7-mičkou, ale podľa Audi jej športovejšou sestrou.
Dĺžka nového SAC je len tesne pod 5 metrov (4,99), šírka sa ustálila na rovných 2 metroch a výška na 1,71 metra. Novinka je tak kratšia, nižšia ale naopak širšia, ako Q7. Batožinový priestor ponúka po sklopení zadných sedadiel priestor až 1 755 litrov batožiny.
Interiér ponúkne aj 8,6-palcový displej pre ovládanie klimatizácie.
Predná časť obsahuje približne 8-uholníkovú masku chladiča a do šírky rozmerné svetlá s LED technológiou. Za príplatok sú samozrejme dostupné LED Matrix svetlá. Bočný pohľad prezradí mohutné nadkolia, v ktorých môžu byť až 22-palcové disky, alebo vysokú líniu a nízke bočné okná, tak typické pre kupé. Vzadu je už známa línia koncových svetiel cez celú šírku, ktorú poznáme napríklad z väčšej A8. V interiéri je veľká 10,1-palcová dotyková obrazovka, pod ňou je ďalšia 8,6-palcová pre klimatizáciu a ďalšie funkcie.
Od začiatku bude v ponuke zatiaľ jediný motor. Pôjde o trojlitrový vznetový šesťvalec s 210 kW (286 k) a 600 Nm s označením 50 TDI. Ten využíva už mild-hybridný systém so štartér/generátorom a 48 V sieťou. Motor bude spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a samozrejme bude poháňať všetky 4 kolesá. Časom príde do ponuky slabší vznetový šesťvalec 45 TDI alebo aj zážihový šesťvalec 55 TFSI.
Konkurencia pre BMW X6 a Mercedes-Benz GLE kupé je tu s takmer 5 metrovou karosériou.
Za príplatok bude dostupný vzduchový podvozok, natáčanie zadnej nápravy alebo množstvo asistenčných systémov. Výroba novej Q8 bude prebiehať v Bratislave, predaje by mali štartovať v treťom kvartáli 2018.
Zdroj foto: Audi