Vedeli sme, že tento deň sa pomaly blíži. Deň, keď Audi predstaví úplne poslednú verziu R8 druhej generácie. Aká bude budúcnosť tohto superšportu, zatiaľ s istotou nevieme, no jedno je isté. Atmosférický desaťvalec už nedostane. Automobilka nám lúčenie pripomína novinkou R8 Coupé V10 GT RWD a veru dala si záležať. Kombinuje totiž to najlepšie z oboch svetov. Výkony modelov quattro a nižšiu hmotnosť zadokoliek. Vďaka tomu ide o najsilnejšie sériové vozidlo so zadným pohonom, ktoré kedy Audi vyrobilo.
Nižšia hmotnosť, vyšší výkon
Novú R8 s označením GT poháňa atmosférická V10 s objemom 5,2 litra. Oproti klasickej R8 RWD s výkonom 419 kW (570 koní) však v tomto prípade dodáva agregát až 456 kW, teda 620 koní. Maximálny krútiaci moment dostupný od 6400 ot./min dosahuje hodnotu 565 Nm a na zadnú nápravu sa prenáša prostredníctvom modernizovanej 7-stupňovej dvojspojkovej prevodovky, ktorá by mala radiť rýchlejšie ako kedykoľvek predtým. Výsledkom je zrýchlenie z nuly na sto len za 3,4 sekundy s maximálna rýchlosť 320 km/h.
Verzia GT však nie je len o navýšení výkonu, ale aj o znížení hmotnosti. Inžinierom z Ingolstadtu sa totiž podarilo aj v porovnaní s bežnou zadokolkou ušetriť ďalších 20 kg. Celková pohotovostná hmotnosť vozidla tak činí len 1570 kg. Novinka okrem iného dostala 20-palcové kované disky kolies obuté do pneumatík Michelin Sport Cup 2, karbón-keramické brzdy, škrupinové sedačky či dokonca nový režim Torque Rear. Ten vám umožní nastaviť si úroveň preklzu zadných kolies pri súčasnom zachovaní stabilizačného programu.
Audi R8 Coupé V10 RWD bude k dispozícii len v limitovanej sérii. Automobilka ich vyrobí len 333 kusov, o čom bude budúcich majiteľov tejto novinky informovať aj špeciálna plaketa v interiéri. Na trh by sa auto malo dostať v roku 2023, pričom v Nemecku bude jeho cena štartovať na čiastke 225 tisíc eur.
Zdroj, foto, video: Audi