Asi najdôležitejšou zmenou modernizovaného auta je samozrejme silnejší motor. Pod prednou kapotou hatchbacku s tradičným názvom Sportback a sedanom naďalej pracuje preplňovaný dvojlitrový štvorvalec TFSI, jeho výkon ale poskočil z 310 na 333 koní a maximálny krútiaci moment bol zvýšený zo 400 na 420 newtonmetrov.
Audi konkrétne technické zmeny nespomína, takže netušíme, či ide len o softwarovú alebo tiež hardwarovú úpravu. Majiteľov však asi poteší, že najvyšší krútiaci moment budú mať pod plynom v rozmedzí od 2100 do 5500 otáčok za minútu a auto je schopné vystreliť z miesta na stovku za 4,7 sekundy, čo je o desatinu sekundy lepší čas v porovnaní so staršou verziou.
Aby sme mali obvyklé dynamické parametre kompletné, dodávame, že najvyššia rýchlosť Audi S3 sa nemení, ostáva elektronicky obmedzená na hranici 250 kilometrov za hodinu.
Kde by však novinka mala byť odteraz citeľne rýchlejšia, sú zákruty. Ako sme už naznačili, dostala techniku, ktorá bola doteraz vyradená vrcholnému RS3. Z obrázku ste určite spoznali, že hovoríme o aktívnom zadnom diferenciáli s plne variabilným rozdeľovaním sily medzi pravým a ľavým zadným kolesom. O to sa stará dvojica elektronicky riadených viaclamelových spojok, ktoré fungujú ako aktívny delič krútiaceho momentu a zároveň dokážu plne nahradiť, respektíve dokonca prekonať funkciu mechanického samosvorného diferenciálu.
Sympatické je, že na vyššie spomenuté úpravy reagovalo tiež oddelenie zodpovedné za celkové naladenie podvozka, ktorý je v prípade verzie S3 štandardne znížení o 15 milimetrov. Auto navyše dostalo tuhšie a odolnejšie silentbloky lichobežníkových ramien a Audi sľubuje, že S3 má vďaka tomu a modifikovanému riadeniu lepšiu priľnavosť, viac spätnej väzby v riadení a zdokonalenú ovládateľnosť.
Tú podporuje aj nová generácia stabilizačného programu, takže napríklad stáčavosť vozidla v zákrutách je ovládaná nielen spomínaným aktívnym zadným diferenciálom, ale elektronika navyše neváha podľa potreby pribrzďovať jednotlivé kolesá.
Audi prezúva S3 na Falkeny
Nemci upozorňujú, že S3 bude štandardne postavená na 18-palcových diskoch s pneumatikami s rozmerom 225/40 R18 a za príplatok vám dodajú jeden z dvoch dostupných setom 19-palcových kolies a pneumatikami 235/35 R19. Práve v druhom prípade dostanete nové športové gumy Falken Label D, ktoré podľa Audi vylepšujú ovládanie auta v celom spektre rýchlostí.
K tomu sa sluší dodať, že výrobca zapracoval aj na brzdovom systéme. Preto na prednej náprave nájdete väčšie perforované brzdové kotúče s priemerom 357 mm, ktorých šírka sa zväčšila o 4 mm na výsledných 34 milimetrov. Nové sú tiež predné dvojpiestikové strmene a zväčšené brzdové obloženie so zväčšenou kontaktnou plochou.
Pokiaľ ide o dizajn, ten sleduje zmeny známe z faceliftovanej Audi A3. K tomu patrí logo premiestnené z masky k jej hornému okraju, vypustenie chrómu a hlavne Matrix LED so štyrmi rôznymi podpismi denných svetiel.
Audi sľubuje, že modernizovaný S3 Sportback a sedan dodá na trh v priebehu druhého kvartálu tohto roka, pričom na nemeckom trhu bude tento model začínať na čiastke 55 600 eur.
zdroj: Audi