Čínsky elektromobil prejde po 10 minútach nabíjania 500 kilometrov

Ak nemáte ani desať minút času, 5 minút na nabíjacej stanici bude stačiť na nabitie do úrovne potrebnej pre prejdenie 270 kilometrov. Isté je, že tu hovoríme o nabíjacom výkone viac ako 400 kW, no Zeekr sa rozhodol v tomto smere neuviesť presný údaj. Známe však je, že išlo o 800 kW nabíjaciu stanicu.

Výrobca navyše neuvádza ani detaily o kapacite batérie. Zeekr 007 je podľa tlačovej správy prvým sériovo vyrábaným elektromobilom, ktorý má 5,5C batériu.

 

Čo to znamená? Vysvetlenie je jednoduché: batériu je možné nabiť 5,5-krát za hodinu. Pre 4C batérie je to 4 krát za hodinu, čo zodpovedá dobe nabíjania 15 minút. Písmeno C označuje kapacitu. Ak hovoríme napríklad o batérii 1C batéria s kapacitou 80 kWh, tá by sa dala nabíjať maximálne s výkonom 80 kW. V prípade 6C by bol maximálny nabíjací výkon 480 kW.

Hmotnosť batérií v elektromobile tiež zohráva svoju úlohu

Mimochodom, Zeekr používa lítium-železofosfátové batérie (takzvané LFP batérie LFP). Výhodou je, že sú lacnejšie ako nikel-kobalt-mangánové batérie. Na druhej strane, sú však zvyčajne ťažšie a objemnejšie, takže nie sú vhodné pre každý typ vozidla. Práve hmotnosť a prílišné využitie priestoru sú považované za hlavnú výzvu pre tento druh batérií.

Model Zeekr 007 sa má v najnovšej verzii dostať na trh už čoskoro. V závislosti od výbavy sa kapacita  batérie tohto elektromobilu pohybuje medzi 75 a 100 kWh. Cena začína na 26 660 eur – pozor, ide o cenovku len pre čínsky trh.

Zdroj: futurezone.at