Asi by sme mali v prvom rade pripomenúť, že úpravy novej verzie Apex Edition si zobrala pod krídla zákazková divízia Mulliner a ide o prísne limitovanú záležitosť. Celkovo vznikne pre celý svet len 20 kusov týchto áut.
Ako sme už prezradili v úvode, podstatou tejto Bentaygy sú 22-palcové karbónové kolesá. Briti vyvinuli tieto disky v spolupráci s firmou Bucci Composites a dodávajú, že vďaka nim ušetríte 24 kg neodpruženej rotujúcej hmoty.
Automobilka k tomu dodáva, že nové kolesá sú v porovnaní s hliníkovými diskami také pevné, že na rozdiel od tých pôvodných nedochádza pri veľkom zaťažení k ohybu ráfiku, ktorý môže kvôli tomu mierne meniť geometriu, respektíve odklon.
Bentley sľubuje tiež lepšiu ovládateľnosť, bezprostrednejšie reakcie na riadenie, menšie opotrebenie pneumatík (opäť kvôli menším ohybom ráfiku pri plnom zaťažení) a hovorí tiež o vyššej bezpečnosti. Tvrdí, že na rozdiel od alumíniového kolesa nedôjde pri masívnom poškodení k okamžitej strate tlaku, ale tkanina zabezpečí jeho postupné plynulé zníženie.
Kompozitové sú i brzdy
Výrobca dodáva, že sa ľahšie kolesá z uhlíkového kompozitu postarajú tiež o citlivejšie brzdenie, v tomto by však mali pomôcť aj karbón-keramické brzdy. Ich montážou ušetríte v porovnaní so štandardnými oceľovými kotúčmi ďalších 20 kg, Bentley spomína maximálny brzdný moment 6000 Nm a odolnosť vysoký teplotám, konkrétne do 1000 stupňov Celzia.
Len pre poriadok dodávame, že Apex Edition vychádza z Bentaygy S, ktorá je poháňaná preplňovaným štvorlitrovým osemvalcom s maximálnym výkonom 550 koní a najvyšším krútiacim momentom 770 Nm. Luxusnému SUV to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 4,5 sekundy a maximálku 290 kilometrov za hodinu.
Cenu novinky Bentley neuvádza, upozorňuje ale, že každé auto bude unikát upravený na prianie majiteľa, pričom v rámci individualizácie bude dostupných šesť základných štylistických balíčkov kombinujúcich rôzne materiály, spracovanie i laky.
zdroj: Bentley