Základom plug-in hybridu pod kapotou je dvakrát preplňovaný štvorlitrový vidlicový osemvalec s výkonom 600 koní a maximálnym krútiacim momentom 800 Nm. Spaľovacia jednotka je spojená s osemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou a práve do nej je integrovaný elektromotor.

Ten pridáva 190 koní a 450 Nm, pričom energiu čerpá s prídavnej trakčnej batérie s kapacitou 25,9 kilowatthodiny. Je umiestnená nad zadnou nápravou, takže sa automobilka nezabudla pochváliť takmer ideálnym rozložením váhy medzi nápravami v pomere 49:51, pohotovostnú hmotnosť (ktorá určite nebude malá) ale neuvádza.

Novinka produkuje systémových 782 koní a rovných 1000 newtonmetrov, takže automobilka k tomu rovno dodáva, že pred sebou máme historicky najvýkonnejšie Bentley.

S prenosom sily na obe nápravy motorom a prevodovke pomáha elektronicky ovládaný samosvorný diferenciál eLSD a systém vektorovania krútiaceho momentu. Pri plnom využití potenciálu auto zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za 3,2 sekundy a má maximálnu rýchlosť až 335 kilometrov za hodinu.

Samotný hybridný systém pracuje so 400-voltovou architektúrou, ktorá vám umožní zvládnuť čisto na batériu 81 kilometrov podľa metodiky WLTP. Bez štartovania V8 by vám mal elektromotor stačiť na dosiahnutie najvyššej rýchlosti 140 kilometrov za hodinu, pričom akumulátor zvládne nabíjanie striedavým prúdom s maximálnym výkonom 11 kW.

Pokiaľ ide o zvyšok techniky, Bentley samozrejme nezaprie, že tu máme výkladnú skriňu koncernu VW. V aute nájdete sériovo vzduchové odpruženie s novými adaptívnymi tlmičmi so samostatne nastaviteľnou kompresiou i odskokom, nechýba riadenie kolies aj na zadnej náprava, aktívne 48-voltové stabilizátory Dynamic Ride, ale základné brzdy sú „len“ oceľové – kotúče s priemerom 420 mm vpredu a 380 mm vzadu. Za príplatok si pochopiteľne môžete objednať karbón-keramiku s kotúčmi s priemerom 440 až 410 mm, ktoré Bentley kombinuje s 10-piestikovými strmeňmi vpredu a 4-piestikovými vzadu.

Ako sme už naznačili, súčasne s kupé automobilka predstavila tiež kabriolet Continental GTC, tiež vo vrcholnom prevedení Speed. Táto verzia zvládne kvôli vyššej hmotnosti šprint z 0 na 100 km/h za 3,4 sekundy a maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 285 kilometrov za hodinu.

Strecha je tradične látková a auto vám dovolí rozvinúť ju alebo sklopiť v rýchlostiach do 48 km/h, pričom celé divadlo bude trvať 19 sekúnd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Bentley