Má zmysel hovoriť o dizajne? Myslíme si, že ani veľmi nie. Jednoducho povedané preč sú časy, keď sa BMW snažilo oslovovať zákazníkov štíhlymi, mierne konzervatívnymi a elegantnými líniami. Namiesto toho dnes síce dostanete relatívne čisté tvary, ale prostredníctvom obrovských obličiek aj takú ranu do oka, že nová dvojka Active Tourer bude na cestách neprehliadnuteľná.
Ani v najmenšom nepredpokladáme, že budú všetci štýl nového mníchovského minivanu len odsudzovať. Naopak. Určite sa nájde dosť klientov, ktorým sa táto forma bude páčiť. A nech už sa na najnovšie BMW pozeráte akokoľvek, nedá sa mu uprieť jedna vec – aj kvôli jeho kontroverznému vzhľadu o ňom bude hovoriť ohromná hromada ľudí.
Než túto kapitolu uzatvoríme, dovoľte ešte drobné upozornenie na pár zaujímavých detailov: zapustené predné logo, s bokmi splývajúce nové kľučky dverí, až 19-palcové príplatkové disky, od počiatku exteriérový M Paket, štíhlejšie zadné stĺpiky, diódové hlavné svetlá a koeficient aerodynamického odporu Cd 0,26.
Interiér by mohol názory polarizovať o niečo menej, pretože sa zdá, že je vybavený kvalitnými materiálmi a jeho hlavnou hviezdou bude obrovský zakrivený displej zaberajúci veľkú časť palubnej dosky. Vlastne v skutočnosti nejde o jednu, ale dve obrazovky. Prístrojový panel má 10,25 palca, zatiaľ čo informačný a zábavný systém využíva dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 10,7 palca. Ak je vám toto riešenie povedomé, tak áno, dá sa nájsť napríklad v novom elektrickom SUV iX.
Netypickým prvkom interiérového dizajnu je obrovská „plávajúca“ lakťová opierka medzi prednými sedadlami, ktorá má na svojom konci integrovaný panel so štartovacím tlačidlom, zapínanie výstražných smeroviek, volič sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky či ovládanie hlasitosti audiosystému.
Pod touto konzolou nájdete konektory USB, ale tiež naklonený slot so zarážkou určený pre mobilné telefóny, do ktorého je integrovaná bezdrôtová nabíjačka. A pretože tu máme minivan, teda praktické auto pre rodiny, nemali by sme zabudnúť ani na zvyšné praktické riešenia kabíny.
Zadné sedadlá sú posuvné v pozdĺžnom smere o 130 mm, môžete ich sklopiť v pomere 40:20:40, samostatne môžete nastavovať aj sklon operadiel a objem batožinového priestoru sa aj kvôli uvedenému (i v závislosti na motorizácii) pohybuje od 406 do 1455 litrov.
Pod kapotou
Nový Active Tourer sa prekvapivo nevzdáva ani nafty, v predaji však bude len s jedným vznetovým motorom. Pod označením 218d sa ukrýva preplňovaný dvojliter s výkonom 150 koní, krútiacim momentom 360 Nm, maximálkou 220 km/h a priemernou spotrebou od 4,8 do 5,3 litra na 100 kilometrov.
Zážihový základ nesie podobný štítok (218i), v tomto prípade ide ale o trojvalec s objemom 1,5 litra. Má 136 koní, 230 Nm, najvyššiu rýchlosť 214 km/h a udávaný priemer 6,2 až 6,8 litra benzínu. Model 220i má rovnaké jadro, ale „jedna-päťka“ je naladená na 156 koní (plus 240 Nm) a do sedemstupňového dvojspojkového automatu je integrovaný malý elektromotor s výkonom 19 koní a krútiacim momentom 55 newtonmetrov.
Podobne je potom poskladaný aj druhý mild-hybrid 223i Active Tourer, len má medzi prednými kolesami namiesto trojvalca dvojlitrový štvorvalec s výkonom 204 koní, 320 Nm a na stovku je schopný zrýchliť za rovných 7 sekúnd. Jeho maximálna rýchlosť je 241 km/h a podľa tabuliek by mal jazdiť s priemernou spotrebou od 6,0 do 6,6 l/100 km.
Týmto však ponuka nekončí. BMW má v zálohe plne hybridné a navyše dobíjacie varianty 225e xDrive a 230e xDrive a ako asi tušíte, ich elektromotor bude poháňať zadné kolesá, zatiaľ čo o roztočenie prednej nápravy sa v oboch prípadoch postará benzínová 1.5 turbo.
Kombinované výkony vyzerajú celkom impozantne. Kým slabšie prevedenie 225e ponúkne 245 koní, silnejšie 230e je schopné na cestu poslať 326 koní. Zaujímavá je u oboch plug-in hybridov batéria. Je plochá, integrovaná do podlahy, má využiteľnú kapacitu 14,8 kWh (celkovo 16,3 kWh), čo je ekvivalent približne 5,7 litra benzínu a podľa BMW to bude stačiť na dojazd 80 km v čisto elektrickom režime.