Krátko po sedane radu 3 ukázala automobilka BMW aj šiestu generáciu jeho kombi verzie s tradičným označením BMW 3 Touring. A hoci absolvuje oficiálnu svetovú premiéru až 25. júna 2019 v Mníchove a jeho predaj odštartuje až na konci septembra tohto roka, už teraz poznáme prvé dôležité informácie.
Dlhší, širší aj vyšší
Nová generácia radu 3 Touring podľa očakávaní narástla do všetkých smerov. Na dĺžku o celých 76 mm (na 4709 mm), do šírky o 16 mm (na 1872 mm) a dokonca o 11 mm aj do výšky (na výsledných 1440 mm). Celkovým väčším proporciám zodpovedajú aj o 41 mm dlhší rázvor (2851 mm) a širšie rozchody prednej (+ 43 mm) aj zadnej nápravy (+ 21 mm). Napriek nárastu vonkajších rozmerov výrobca garantuje o 25 % vyššiu tuhosť skeletu (v niektorých oblastiach dokonca až o 50 %) a úbytok hmotnosti karosérie na úrovni 10 kg. Ani v prípade BMW 3 Touring si výrobca neodpustil väčšie predné obličky a užšie dvojité svetlomety, ktoré môžu, rovnako ako v prípade sedanu, využívať techniku BMW Laserlight schopnú dosvietiť až 530 m pred vozidlo. Jej súčasťou sú aj predné LED svetlá do hmly. Štandardne dostanete predné Full LED svetlomety.
Športová verzia M Sport prinesie nové tlmiče s plynulým nastavovaním tuhosti, o 10 mm znížený podvozok, priamejšie riadenie, modro lakované brzdové strmene (vpredu štvorpiestikové) a v prípade vezie M340i sa môžete tešiť aj na športový zadný diferenciál M Sport. Pre šesťvalce 330i a 330d BMW ponúka samosvorný zadný diferenciál (aj pre verziu xDrive).
Viac miesta pre ľudí aj batožinu
Automobilka v súvislosti s novým kombi upozorňuje na vyššiu kvalitu spracovania, lepšie materiály, nové grafické stvárnenie stredového displeja Control Display a ovládače a tlačidlá palubnej dosky koncentrované do menšieho počtu funkčných panelov. Novinkou je aj inak tvarovaný kožený multifunkčný športový volant s dotykovými plochami pre palce a kovovými plochami. V duchu doby pribudnú na palubnej doske nové displeje, ktoré teraz môžu mať uhlopriečky až 12,3 palca (digitálny prístrojový panel) a 10,25 palca (Control Display v strede palubnej dosky). Za príchodom väčších displejov čakajte nové ovládacie systémy Operating System 7.0 a BMW Intelligent Personal Assistant.
Rovnako dôležitá ako vylepšená konektivita je však aj veľkorysejšia ponuka miesta pre posádku. BMW sľubuje komfortnejšie sedadlá a viac voľnosti na ramená aj nad hlavami všetkých pasažierov. Presné hodnoty fabrika zatiaľ neudáva, no pozitívnu zmenu má posádka pocítiť už pri prvom usadnutí do novinky.
Samozrejmosťou je elektrické bezdotykové otváranie aj zatváranie veka kufra, samostatne otvárateľné zadné okno a o 20 mm širší nakladací otvor. Samotný batožinový priestor je mimochodom o celých 112 mm širší, o 30 mm vyšší a jeho nakladacia hrana je ešte nižšie nad vozovkou ako pri predchodcovi (teraz 616 mm). Vo výsledku to znamená výsledný objem kufra 500 l (+ 5 l), ktorý po sklopení zadného deleného operadla (40:20:40) narastie na 1500 l (+ 32 l). Novinkou je ponuka protišmykových líšt na podlahe kufra (príplatkový prvok).
Príde aj Plug-in hybrid
Od začiatku predaja budú k dispozícii tri benzínové a tri naftové motory. Základom ponuky budú turbodiesel 318d Touring (110 kW/150 k) a benzínový štvorvalec 320i Touring (135 kW/184 k). Miesto nad nimi zastúpia naftová verzia 320d Touring (140 kW/190 k), benzínový 330i Touring (190 kW/258 k) a šesťvalce 330d Touring (195 kW/265 k) a M340i xDrive Touring s výkonom až 275 kW (374 k). Kombinované spotreby motorov sa podľa BMW pohybujú v rozsahu od 4,5 l/100 km (318d) po 7,5 l/100 km (M340i). Už teraz však fabrika prezradila, že v roku 2020 pošle na trh aj prvú plug-in hybridnú verziu BMW 3 Touring.