Novú päťku sme podrobne rozoberali už niekoľkokrát, poďme sa preto v prípade päťdverovej verzie zamerať len na to najdôležitejšie...
Nový Touring narástol v porovnaní s predchodcom o 97 mm, takže má dĺžku 5060 mm. V bokoch mu pribudlo 32 mm a jeho šírka tým pádom poskočila na 1900 mm a do výšky sa vytiahol o 15 mm na výsledných 1515 mm. A predĺženým bol tiež rázvor náprav, o 20 mm na 2995 mm.
Väčšia, ale s rovnakým kufrom
Napriek zväčšeniu vo všetkých smeroch verzia G61 väčší batožinový priestor v porovnaní s predchádzajúcou G31 neprináša. Opäť dostanete základný objem 570 litrov a sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 získate 1700 litrov.
Mimochodom, elektrické ovládanie piatych dverí sa dostalo do štandardnej výbavy a pod podlahou nájdete napríklad deliacu sieť, nabíjacie káble pre plug-in hybridy, respektíve čisto elektrické verzie i5 Touring a môžete sem odložiť tiež kryt kufra, keď ho práve nepoužívate.
V podstate rovnaký objem sa BMW snažilo vykompenzovať širším nakladacím otvorom a automobilka dodáva, že novinka má v porovnaní s predchodcom výrazne väčšiu torznú tuhosť. Na detaily áut predávaných na Slovensku si budeme musieť chvíľku počkať, ale zdá sa, že sériovo dodávané vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickým vyrovnávaním zaťaženia dostanú len dobíjacie hybridy a i5.
Samozrejme v príplatkovej výbave nájdete tiež športový podvozok, lepšie brzdy alebo adaptívne tlmiče, ktoré máte v M60 xDrive Touring bez priplácania, aj s integrovaným aktívnym riadením a systémom riadenia priečnej dynamiky. V najvyššej výbave nájdete aj takzvaný „Adaptive M Fahrwerk Professional“ s aktívnym potláčaním náklonov.
Pokiaľ ide o motory, v prvej vlne dorazia dve čisto elektrické verzie i5 eDrive40 Touring (340 koní) a M60 xDrive Touring (601 koní), menšia nafta 520d Touring (197 koní) i so systémom xDrive a od leta 2024 počítajte s plug-in hybridom 530e Touring (299 koní), opäť aj s pohonom oboch náprav.
V rovnakom čase dorazí na trh asi najväčšia novinka, ktorú možno niektorí už odpísali, ale mníchovské naftové šesťvalcové kombi je späť. Pod kapotou má mild-hybridný 48-volltový trojliter s výkonom 286 koní a krútiacim momentom 650 Nm, ktorý spolu s malým elektromotorom (18 koní a 200 Nm) vyprodukuje systémových 299 koní a 670 newtonmetrov.
S týmto motorom päťka zrýchli z miesta na stovku za 5,4 sekundy, maximálku má obmedzenú na obligátnych 250 kilometrov za hodinu a podľa metodiky WLTP by mala mať priemernú spotrebu 5,8 až 6,6 litra nafty na 100 km.