Novú päťku sme podrobne rozoberali už niekoľkokrát, poďme sa preto v prípade päťdverovej verzie zamerať len na to najdôležitejšie...

Nový Touring narástol v porovnaní s predchodcom o 97 mm, takže má dĺžku 5060 mm. V bokoch mu pribudlo 32 mm a jeho šírka tým pádom poskočila na 1900 mm a do výšky sa vytiahol o 15 mm na výsledných 1515 mm. A predĺženým bol tiež rázvor náprav, o 20 mm na 2995 mm.

Väčšia, ale s rovnakým kufrom

Napriek zväčšeniu vo všetkých smeroch verzia G61 väčší batožinový priestor v porovnaní s predchádzajúcou G31 neprináša. Opäť dostanete základný objem 570 litrov a sklopením zadných sedadiel delených v pomere 40:20:40 získate 1700 litrov.

Mimochodom, elektrické ovládanie piatych dverí sa dostalo do štandardnej výbavy a pod podlahou nájdete napríklad deliacu sieť, nabíjacie káble pre plug-in hybridy, respektíve čisto elektrické verzie i5 Touring a môžete sem odložiť tiež kryt kufra, keď ho práve nepoužívate.

V podstate rovnaký objem sa BMW snažilo vykompenzovať širším nakladacím otvorom a automobilka dodáva, že novinka má v porovnaní s predchodcom výrazne väčšiu torznú tuhosť. Na detaily áut predávaných na Slovensku si budeme musieť chvíľku počkať, ale zdá sa, že sériovo dodávané vzduchové odpruženie zadnej nápravy s automatickým vyrovnávaním zaťaženia dostanú len dobíjacie hybridy a i5.

Samozrejme v príplatkovej výbave nájdete tiež športový podvozok, lepšie brzdy alebo adaptívne tlmiče, ktoré máte v M60 xDrive Touring bez priplácania, aj s integrovaným aktívnym riadením a systémom riadenia priečnej dynamiky. V najvyššej výbave nájdete aj takzvaný „Adaptive M Fahrwerk Professional“ s aktívnym potláčaním náklonov.

Pokiaľ ide o motory, v prvej vlne dorazia dve čisto elektrické verzie i5 eDrive40 Touring (340 koní) a M60 xDrive Touring (601 koní), menšia nafta 520d Touring (197 koní) i so systémom xDrive a od leta 2024 počítajte s plug-in hybridom 530e Touring (299 koní), opäť aj s pohonom oboch náprav.

V rovnakom čase dorazí na trh asi najväčšia novinka, ktorú možno niektorí už odpísali, ale mníchovské naftové šesťvalcové kombi je späť. Pod kapotou má mild-hybridný 48-volltový trojliter s výkonom 286 koní a krútiacim momentom 650 Nm, ktorý spolu s malým elektromotorom (18 koní a 200 Nm) vyprodukuje systémových 299 koní a 670 newtonmetrov.

S týmto motorom päťka zrýchli z miesta na stovku za 5,4 sekundy, maximálku má obmedzenú na obligátnych 250 kilometrov za hodinu a podľa metodiky WLTP by mala mať priemernú spotrebu 5,8 až 6,6 litra nafty na 100 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 33 obrázkov