Netreba sa však báť. Tí zákazníci, ktorí budú chcieť len 4 valcovú zážihovú pohonnú jednotku kombinovanú s elektromotorom, pre nich tu bude aj naďalej verzia 530e, ako s pohonom zadných tak aj všetkých kolies. Tá po novom ponúkne systémový výkon 215 kW (292 k) a 420 Nm.
Elektromotor pritom dodá 80 kW (109 k) a 265 Nm. Jedinou možnosťou bude 8-stupňová automatická prevodovka, s ktorou prebehne zrýchlenie na 100 km/h za 5,9 sekundy. Nás však bude zaujímať nová verzia 545e xDrive kombinovaná so zážihovým šesťvalcom.
Ponuka rýchlonabíjania bohužiaľ nebude.
Tá ponúkne motor B58B30 so zdvihovým objemom 3,0 litre. Ten má 210 kW (286 k) a elektromotor pridáva 80 kW (109 k). Celkový systémový výkon je na úrovni 290 kW (394 k) a 600 Nm. Taktiež je jedinou alternatívou 8-stupňová automatická prevodovka. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 4,7 sekundy, čo sa mimochodom približuje k hodnote 4,3 s minulej generácie M5. V tomto prípade ide pritom o ten „zelenší“ druh pohonu.
Na výlučne elektrický režim zvládne auto ísť 140 km/h, teda zvláda aj bežné diaľničné rýchlosti. Dojazd na elektriku je na úrovni 54 až 57 km podľa WLTP. Nie je to nič úchvatné, ale ani to nie je najhoršia možná hodnota. Kapacita akumulátora je 12 kWh a skutočne by mohla byť väčšia, aby sa elektrický dojazd priblížil k hodnote aspoň 100 km.
Do rýchlosti 30 km/h auto vydáva špeciálny zvuk na ochranu chodcov v elektrickom režime tak, aby to bolo počuť iba vonku a nie vnútri. Navigácia vo vozidle vyhľadáva aj nabíjacie stanice v okolí, samozrejme môžete auto nabíjať aj doma cez Wall box. BMW neuviedlo, či má auto možnosť aj rýchlonabíjania, keďže sa však tým nechváli, dedukujem že tu tá možnosť nebude. A to je veľká škoda, keďže ako som mal vlastnú skúsenosť v prípade plug in hybridného GLE, je to perfektná vec, ktorá domáce nabíjanie aktuálne s možnosťou niektorých rýchlonabíjačiek zadarmo nahradí.
Zdroj: BMW