Dizajn na tomto mieste rozoberať už nebudeme. Modernizovaná X7 celkom presne ukázala, čo nás čaká a úsudok si z hromady fotiek novej sedmičky urobíte i sami. Len doplníme, že predné svetlá sú sériovo diódové, a nechýba im funkcia vyrezávania v diaľkovom režime. Príplatkové budú denné svetlá Iconic Glow, ktoré ponúknu netradičný dizajnový podpis.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Už len predĺžená verzia

Zaujímavosťou je fakt, že novinka bude k dispozícii už len výhradne v predĺženej verzii s celkovým rázvorom 3215 mm. To je o 5 mm viac, ako v prípade predĺženej súčasnej sedmičky a až o 145 mm viac v porovnaní so súčasnou štandardnou verziou G11. Celková dĺžka novej limuzíny je až 5391 milimetrov.

Vzadu trochu prekvapí umiestnenie evidenčného čísla až v spodnej časti nárazníka. Okrem pár modelov je to pre značku veľmi netypické a niekomu to môže pripomínať niektoré kórejské modely. Príplatkový balík M Sport paket pomerne výrazne zmení výraz auta, navyše v čiernej pôsobí celkom „dravo“, naopak elektrická i7 prinesie dizajnové prvky v modrej farbe BMW i Blue.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Veľké zmeny čakajte v interiéri. AJ keď bude pred vodičom hneď dvojica displejov, nebudú roztiahnuté po celej šírke palubnej dosky. Ten pred vodičom má uhlopriečku 12,3 palca, stredový je ešte o niečo väčší, má 14,9 palca. Už v sérii ponúkne nová sedmička head-up displej, za príplatok s funkciou rozšírenej reality.

Kino vzadu

Špecialitkou je obrovská obrazovka s uhlopriečkou 31,3 palca, ktorá sa vyklopí zo stropu za prednými sedadlami. Spolupracuje s audiosystémom Bower and Wilkins a ďalšími 5,5-palcovými ovládacími displejmi v zadných dverách. Vyhrievanie sedadiel či lakťových opierok už poznáme, do ponuky pribudne aj vyhrievanie časti palubnej dosky pod ovládacími tlačidlami, teda tam, kde sa jej môžete v zime dotknúť. V sérii bude aj panoramatická strecha.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Najväčším sklamaním pre tých, ktorí majú radi klasické spaľovacie motory, bude výrazne oklieštená európska ponuka pohonných jednotiek. Na V12 môžete samozrejme zabudnúť, tá sa s nami rozlúčila minulý rok finálnou edíciou predávanou len v USA. BMW však do Európy nedodá ani vidlicový osemvalec. A keby len to. Šesťvalcové mild-hybridy s označením 735i (272 k, 400 Nm), 740i (380 k, 520 Nm) a V8 ako 760i (544 k, 750 Nm) nebudú na starom kontinente vôbec dostupné.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Ako prvá dorazí elektrická i7

Na začiatku tak dostaneme elektrickú verziu i7 xDrive60 s výkonom 400 kW (544 koní) a 745 Nm. Táto verzia zrýchli z miesta na 100 km/h za 4,7 sekundy a má maximálnu rýchlosť 240 km/h. Dojazd podľa WLTP by mal byť podľa výbavy 590 až 625 km.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Diesel a PHEV

Na jar budúceho roka dorazí vznetový trojlitrový šesťvalec v prevedení 740d so systémovým výkonom 220 kW (299 koní) a krútiacim momentom 670 Nm. To je kombinácia spaľovacieho motora s 210 kW (286 k) a elektromotora 9 kW (12 k). V tom istom období sa na trhu objavia aj dva plug-in hybridné zážihové šesťvalce s označením 750e a M760e. Slabší model ponúkne systémový výkon 360 kW (490 koní) s 700 Nm, silnejší potom 420 kW (571 koní) a 800 Nm. Ten zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a dosiahne 250 km/h.

Všetky verzie budú mať štandardne pohon všetkých kolies a tie so spaľovacím motorom 8-stupňovú automatickú prevodovku. V sérii zostáva aj vzduchové pruženie na oboch nápravách. Budúci rok sa očakáva funkcia ovládania auta na diaľku pomocou mobilu, samozrejme pôjde o jednoduché parkovacie manévre a počítajte i s autonómnym riadením 3. úrovne, ktoré dovolí vodičovi dať ruky dole z volantu.

Prvé kusy by sa mali dostať k zákazníkom koncom tohto roka, samozrejme len ako elektrické i7. Plug-in hybridy a diesel prídu do ponuky až budúci rok. Vrcholný batériový model BMW i7 M70 xDrive dorazí tiež o niečo neskôr, automobilka však už potvrdila, že bude mať až 660 koní.

Zdroj: BMW