Pôvodné BMW 8 z konca 80-tych a celých 90-tych rokov zaujalo dizajnom, jednoznačne technológiou a tiež až absurdne vysokou cenou. Z tohto dôvodu predali za celú jeho kariéru len niečo málo cez 30-tisíc kusov, vďaka čomu je dnes ceneným a vyhľadávaným youngtimerom.

Bude nová 8-mička taký "zjav" na cestách, ako pôvodná vo svojej dobe? Nemyslím si...

Nová generácia BMW rad 8 typ G15 už nemá tak nízky „čumák“, ako pôvodná. Žmurkacie svetlá tiež ustúpili bezpečnosti. Voči konceptu sa už sériový model príliš nelíši. Dnes sa to už tak nerobí, že koncept je bláznivý úlet a sériový produkt potom nezriedka sklamanie, či celkom iné auto. Obrovské predné ľadvinky nie sú spojené so svetlometmi. Podľa BMW sú na výšku najmenšie z celej palety.

Všimnite si nový štýl zapínania svetiel.

Samozrejmosťou sú sériovo dodávané fullLED, za príplatok budú dostupné čoraz rozšírenejšie laserové diaľkové svetlá. Tie budú rozpoznateľné podľa modrých prvkov v tele svetlometu. Nízka bočná silueta je doplnená o sériové 18-palcové disky, silnejší zážihový osemvalec dostane do série až 20-palcové disky. Práve zadná časť je z môjho pohľadu „pregýčovaná“ s množstvom tvarov hlavne zadného nárazníka. Tu BMW 8 stráca eleganciu. Úzke zadné svetlá dopĺňajú typický dizajnový jazyk posledných modelov značky.

Interiér je voči zvyšku modelovej palety BMW odlišný, podobne, ako keď koncom 80-tych rokov prišla na scénu prvá 8-mička. Novinkou je napríklad ovládač svetlometov z tlačidiel. Pamätáte sa na Škodu Felicia, alebo Favorit a ich ovládanie svetiel? V štandardnej výbave sú, samozrejme, kožené sedadlá. Nová 8-mička dostane do výbavy tiež príplatkový digitálny displej s novým dizajnom, ktorý nebude mať okrúhle ciachované budíky.

Ako som už spomínal v inom článku, začiatok predaja odštartuje verzia M850i xDrive a na dnešnú dobu vyhranenú voči dieselom prekvapivo aj 840d xDrive. Obe budú spojené s 8-stupňovou automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies xDrive. Zážihový vidlicový osemvalec verzie M850i má zdvihový objem 4,4 litra a maximálny výkon 390 kW (530 k) a 750 Nm. S týmto motorom akceleruje na 100-ku za 3,7 sekundy.

Podľa BMW najužšie svetlomety môžu mať aj laserový diaľkový mód.

Druhá verzia je vznetový radový trojlitrový šesťvalec 840d, ktorý ponúka 235 kW (320 k) a 680 Nm. I keď je 8-mička konkurenciou pre triedu S kupé, tam voľbu vznetového motora nemáte. Alebo príde s nástupom novej verzie do ponuky model MB S Coupé 400d? Späť však k BMW 840d. To zrýchli na 100 km/h za 4,9 sekundy. S priemernou spotrebou 5,9 až 6,2 l/100 km to bude diaľničný automobil na dlhé trate. A čo hovoríte na novú 8-mičku vy? Páči sa vám?

Zdroj foto: BMW

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov