Presný dátum svetovej premiéry novej sedmičky (G70), ktorej súčasťou bude i elektrický variant i7, v tejto chvíli známy nie je. Hovorí sa zatiaľ len o roku 2022. S ohľadom na fakt, že BMW začalo zverejňovať oficiálne fotografie maskovaných testovacích prototypov však odhadujeme, že by prezentácia novinky mohla prebehnúť už v najbližších mesiacoch.
Technické detaily a podrobnosti o výrobe si BMW zatiaľ prísne stráži, z interných záznamov automobilky ale nejaké informácie už von presiakli, takže si poďme v rýchlosti zrekapitulovať, čo už vieme.
S V12 je koniec
Produkcia siedmej generácie BMW 7 by sa mala rozbehnúť v júni 2022 a potrvá do roku 2029. S uvedením medzigeneračnej modernizácie by sme mali počítať v prvej polovici roka 2026 a od počiatku by mali byť dostupné verzie 735i (základný trojliter s výkonom 274 koní), 740i (3.0i turbo naladený na 375 koní) a 750ix s novým osemvalcom S68 z konceptu XM a výkonom 542 koní.
Tento rad benzínových a pravdepodobne elektrifikovaných modelov doplní čisto elektrická verzia i7, informácie o jej výkonoch sa ale rôznia. Niektoré zdroje hovoria o základe s dvomi elektromotormi xDrive 50 a výkonom zníženým v porovnaní s iX na 486 koní, ďalšie tvrdia, že sa do karosérie sedmičky dostane bez väčších zmien a bude mať 523 koní a 765 Nm.
Koncom budúceho roka ponuku rozšíri i naftový model 735d s motorom B57 a výkonom 284 koní, hybrid 745ex s trojlitrom a elektromotorom (486 koní) a vrcholný benzín-elektrický variant M750ex s radovou šestkou a silnejšími elektromotormi, ktorý ponúkne systémový výkon 572 koní.
Počiatkom roka 2023 by mal trh obohatiť model 740ix s pohonom oboch náprav a vrcholná elektrická limuzína BMW i7 M60. Toto auto by malo byť štandardne postavené na 21-palcových diskoch, využívať systém riadenia oboch náprav a nebude chýbať ani množstvo doplnkom z programu M Performance.
Keď už sme pri výbave, nová sedmička by mala mať v sériovej výbave vzduchové odpruženie, elektrické dovieranie dverí „soft close“ alebo audiosystém Bowers & Wilkins. Za príplatok bude v ponuke kompletne automatické ovládanie dverí, ako poznáte z Rolls Royce Phantom, panoramatická strecha Sky Lounge, podsvietené ľadvinky, výkonnejší audio B&W či komplexný asistenčný systém vodiča umožňujúci čiastočne autonómnu jazdu na diaľnici.
Než BMW potvrdí alebo vyvráti vyššie uvedené dáta, môžeme pridať oficiálne udávanú spotrebu i7, ktorá podľa metodiky WLTP vychádza na 19,5 až 22,5 kWh na 100 kilometrov. A dodať, že nový set fotografií vznikol v obľúbenom testovacom centre vo švédskom Arjeplogu, ktoré leží zhruba 50 kilometrov od severného polárneho kruhu.
zdroj: BMW